Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (11) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

Κάτι λίγο από Χειμώνα....


Ανοίγοντας το σχολείο αμέσως μετά το νέο έτος, μας «έπιασε» ο χιονιάς.  Τι πιο τέλεια ευκαιρία να ασχοληθούμε λοιπόν με το χιόνι, το κρύο, και την παγωνιά μέσα στην καρδιά του χειμώνα.

Παίξαμε με τα αρχικά των ονομάτων μας, τα οποία είχαμε γράψει σε μανταλάκια από τον Οκτώβριο όταν μαθαίναμε ποια είναι τα αρχικά του κάθε ονόματος.
Σχηματίσαμε έναν χιονάνθρωπο με την Αλφαβήτα και τοποθετήσαμε τα μανταλάκια  πάνω του.
Τον ονομάσαμε "Γραμματοχιονάνθρωπο" και τον κρεμάσαμε στο ταμπλό μας μαζί με πολλούς άλλους φίλους του.
 
 Διακοσμίσαμε την εσωτερική μας πόρτα και τα παράθυρα μας.


Θυμάμαι, γράφω τ’ όνομα μου με χιονάνθρωπο. 
Κόψαμε τόσους κύκλους όσα τα γράμματα σε κάθε όνομα, αφού τα μετρήσαμε και σχηματίσαμε χιονανθρώπους.  Γράψαμε σε κάθε κύκλο από ένα γράμμα, κόψαμε καπέλα και σχηματίσαμε το δικό μας χιονάνθρωπο.




Γράμμα Χ
Από τα βιβλία του Ε. Τριβιζά, της Ρώσση-Ζαίρη, απλώσαμε μπουγάδα, γράψαμε το Χ,χ, κάναμε εργασία από τα ραντεβουδάκια και παίξαμε το παιχνίδι "ποιος θα βρει τα περισσότερα"







Θυμηθήκαμε τα βασικά σχήματα παρέα με χιονάνθρωπους, τους "Σχηματοχιονανθρώπους".




Γνωρίσαμε τη λέξη "Χειμώνας", τη μετρήσαμε, παίξαμε με τα γράμματα της και μετά ανασυνθέσαμε τη λέξη σε ατομική εργασία.
Αφηγηθήκαμε την ιστορία της γέννησης του χιονάνθρωπου και κάναμε ατομική εργασία τη χρονική ακολουθία της ιστορίας.

Αφού παίξαμε με τους σχηματοχιονάνθρωπους, δημιουργήσαμε μια δική μας χειροτεχνία με χιονάνθρωπο, χρησιμοποιώντας για κάθε χαρακτηριστικό του από ένα γεωμετρικό σχήμα, κύκλο για το πρόσωπο, τρίγωνο για τη μύτη, παραλληλόγραμμο για το κασκόλ, τραπέζιο για το λαιμό και στολίσαμε μ΄αυτούς την τάξη μας.













Διαβάσαμε το τραγούδι του χειμώνα με τις φωνούλες του και χωριστήκαμε σε 5 ομάδες. 
Το κάθε παιδί πήρε το ποίημα του χειμώνα και κύκλωσε τη φωνούλα της ομάδας του (α,ε,ο,ι,ου).
Μετά, κάθε ομάδα πήρε από ένα κρουστό όργανο, ντέφια, κουδουνάκια, τριγωνάκια, ξυλάκια και κλακέτες. 
Κάθε ομάδα έπαιζε και τραγουδούσε μία μόνο στροφή και στο τέλος έπαιξε όλη η ορχήστρα μαζί.

Γράψαμε συνταγή της βασιλόπιτας, τη ζυμώσαμε, την ψήσαμε και την κόψαμε στο νηπιαγωγείο. Το φλουρί το βρήκε ο Γιάννης, ο τυχερός της χρονιάς που πήρε δώρο και ένα βιβλίο.
Συνεχίσαμε με τα ρούχα που φοράμε το χειμώνα, αναγνωρίσαμε τις λέξεις σκουφί, γάντια, κασκόλ και μπότες.
Ταιριάξαμε τις λέξεις στο σώμα του αγοριού και του κοριτσιού του χειμώνα.
Κάναμε ατομικές εργασίες με τα αρχικά των λέξεων των ρούχων του χειμώνα.



 Οι εργασίες είναι εδώ και εδώ και εδώ και εδώ και εδώ και εδώ και εδώ

Κάναμε τη δική μας χειροτεχνία με παιδί και ρούχα του χειμώνα με τη βοήθεια των λαδοπαστέλ.
























Μετρήσαμε με τη βοήθεια των χιονανθρώπων 





Γράμμα Σ,σ,ς
Από τον Τριβιζά, απλώνω μπουγάδα, γράφω, κάνω εργασία από χρυσόψαρα, ψιθυριστές λέξεις από σ.
Γράψαμε όλα τα είδη του σ, στον κινητό μαυροπίνακα μας, που τον χρησιμοποιούμε πολύ και στη γωνιά της γραφής και παίξαμε ένα νέο παιχνίδι με τις λέξεις που αρχίζουν από σ. Αφού διαβάσαμε όλα τα βιβλία με τα σ, ψιθυρίσαμε λέξεις που αρχίζουν από σ στο αυτί της δασκάλας. Κέρδισε αυτός που ψιθύρισε τις περισσότερες. 







Κάναμε άλλη μια καταπληκτική χειροτεχνία με τέμπερες και δημιουργήσαμε ένα χιονισμένο τοπίο.
Και δεν σταματήσαμε να παίζουμε και να ασχολούμαστε με ελεύθερες δραστηριότητες στις γωνιές και τα κέντρα δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο.











Και τέλος, στη γωνιά της γραφής βάλαμε όλα τα παιχνίδια και τις λέξεις που παίζουμε στην παρεούλα με ελκυστικά σχήματα και φύλα για να γράφουν τα παιδιά όσες λέξεις θέλουν στο ελεύθερο τους.

















* οι ιδέες για τις χειροτεχνίες και τα φύλα εργασίας κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, pinterest ή άλλα αντίστοιχα blog συναδέρφων. Τις χρησιμοποιούμε είτε αυτούσιες είτε προσασμοσμένες στις ανάγκες της τάξης μας.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Κλειστό το σχολείο τη Δευτέρα 13/2/2017

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
2η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
&
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
48η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΒΛ. ΣΕΡΓΗ
                                                                    


Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ  06/02/2017
ΑΡ. ΠΡΩΤ: 59


Προς: Νηπιαγωγεία 2ης Περιφέρειας Π.Α.       (Δημόσια & Ιδιωτικά)
Κοιν.:-Περιφερειακό Διευθυντή Εκπ/σης Αττικής          
 - Προϊστάμενο Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Αττικής
  -Δ/ντη Α/θμιας Εκπ/σης Β΄Αθήνας
  -Αναφερόμενους Εισηγητές
  Έδρες τους
   (μέσω ηλεκτρ. ταχυδρομείου)

Ταχ. Δ/νση: Ανάφης και Αγίων Αναργύρων
Τ.Κ., Πόλη:121 41 Ν. Ηράκλειο
Τηλέφωνο:210 8063626
Fax:210 2771324
Πληροφορίες: Γ. Σέργη
e-mail: symnip2@attik.pde.sch.gr







ΘΕΜΑ: Πρόσκληση σε Επιμορφωτική Ημερίδα         

Σχετ. Αρ. Πρωτ.: Φ.15.1/1783/03/02/2017 Έγκριση του Περιφερειακού Δ/ντη Εκπ/σης Αττικής
Καλούνται όλες/όλοι οι νηπιαγωγοί των δημόσιων και ιδιωτικών νηπιαγωγείων της 2ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής στις επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα: «Η αρνητική επίδραση της κοινωνικο-οικονομικής κρίσης στην ανάπτυξη και τη συμπεριφορά των παιδιών προσχολικής ηλικίας και οι δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργούνται για την αντιμετώπισή της», με εισηγητές τον κ. Δημήτρη Κούκη, παιδοψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή, την κ. Ευαγγελία Τσιλιβάκου, ψυχολόγο-ειδική παιδαγωγό και την οικεία Σχολική Σύμβουλο. Οι ημερίδες  θα πραγματοποιηθούν  την Πέμπτη 9 και τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δ/νσης Π/θμιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας (Ανάφης & Αγίων Αποστόλων, Τ.Κ. 14121 Ηράκλειο, τηλ.: 210 2771324), από 09:00-14:00,  ως εξής:
·    Την Πέμπτη 9  Φεβρουαρίου 2017 για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ60 των     Νηπιαγωγείων Αμαρουσίου, Εκάλης, Κηφισιάς και Ν. Ερυθραίας.
·   Τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017 για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ60 των Νηπιαγωγείων Πεντέλης, Μελισσίων, Πεύκης, Ν. Ηρακλείου και Λυκόβρυσης.
Κατά τις ημέρες διεξαγωγής των ημερίδων, οι αντίστοιχες Σχολικές Μονάδες  της 2ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής δεν θα λειτουργήσουν και η παρουσία όλων των εκπαιδευτικών ΠΕ60  είναι υποχρεωτική.
Παρακαλούμε τις προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων να ενημερώσουν εγκαίρως το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου τους.  
Επισυνάπτεται το Πρόγραμμα
Η Σχολική Σύμβουλος Π.Α.
                                                                                                                    Δρ Γιάννα Σέργη

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Εκπαιδευτική Επίσκεψη-Εργαστήρι



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί Γονείς
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι  τη  Δευτέρα 06/02/2017 το νηπιαγωγείο μας θα παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση "Το ταξίδι του Αρλεκίνο» από το εργαστήρι τέχνης και πολιτισμού «Ένεκα Παιδείας».
Πρόκειται για μία μια αποκριάτικη ιστορία γεμάτη δράση και περιπέτεια

Την εξελίσσουν μαζί με τους εμψυχωτές μας οι ίδιοι οι μαθητές συμμετέχοντας με τις χειροποίητες γιγαντόκουκλες που κρατούν. Ο Αρλεκίνο, σε ένα ταξίδι αναζήτησης οδηγεί τους μασκαρεμένους χωρικούς από το μικρό Καρβάλι στη χώρα του δρακομυλωνά και της τερατοχελώνας. Έχοντας πάντα για όπλα του, την αγάπη του για τους δουλευτάδες, τη χαρά, το γέλιο και το τραγούδι, κατορθώνει να νικήσει τα τέρατα που ζουν σε βάρος τους.

Επιστρέφοντας στο Καρβάλι, οργανώνει το πρώτο μεγάλο Καρναβάλι. Tα τέσσερα πληρώματα των καρναβαλιστών χωρικών συναγωνίζονται στη χαρά, στο χορό και το τραγούδι.
Το εντυπωσιακό αυτό πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την κατασκευή μιας ξεχωριστής αποκριάτικης μάσκας από τους μαθητές.

Τιμή εισιτηρίου ανά παιδί: 6,5 ευρώ/άτομο.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την σελίδα: http://www.enekapedias.gr/
Θα επιθυμούσαμε το παρακάτω να επιστραφεί υπογεγραμμένο, είτε το παιδί συμμετάσχει στην εκπαιδευτική δραστηριότητα είτε όχι, μέχρι τη ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΡΩΪ 06/02/2017

Από το Νηπιαγωγείο
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ο/Η κάτωθι υπογεγραμμένος

γονέας ή κηδεμόνας του /της

δηλώνω υπεύθυνα ότι δέχομαι / δεν δέχομαι το παιδί μου να συμμετάσχει στη θεατρική παράσταση "Το ταξίδι του Αρλεκίνο" που θα πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο μας τη Δευτέρα  06-02-2017.

Ο/Η Δηλών/ούσα

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Σύγχρονο Νηπιαγωγείο - Αλλαγές - Έρευνα

Το περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο", περιοδικό αγαπημένο που είναι δίπλα μας πολλά χρόνια τώρα, αφουγκραζόμενο τα προβλήματα της σχολικής τάξης , προέβη σε σημαντικές αλλαγές στο περιεχόμενο του.
Μοναδικός στόχος είναι να αποτελέσει το περιοδικό κύριο και μοναδικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών αλλά και σημείο αναφοράς στη σχολική καθημερινότητα.
Για τους λόγους αυτούς, εγκαινιάζει νέες στήλες, ανανεώνει σημαντικά το περιεχόμενο , προτείνει πρακτικές και ολοκληρωμένες προτάσεις, διατρέχοντας όλες τις θεματικές ενότητες πάνω στις οποίες εργαζόμαστε στη τάξη, διατηρώντας την περιοδικότητα και κινούμενο πάντα με άξονα τις νέες τάξεις τις σύγχρονης παιδαγωγικής.
Εξαιτίας αυτής της ανανέωσης το περιοδικό διεξάγει διαδικτυακή έρευνα σε σχέση με το νέο περιεχόμενο του περιοδικού στο site  http://www.diptyxo.gr/
Καθώς είναι πολύ σημαντική η ανατροφοδότηση και η αλληλεπίδραση, για όλους αυτούς που μέχρι σήμερα συνεργάζονται για τη δημιουργία και έκδοση του περιοδικού της ελληνικής εκπαίδευσης, ας συμμετάσχουμε όλοι για να βοηθήσουμε ακόμα περισσότερο στη βελτίωση του περιοδικού που μας συντροφεύει από τα φοιτητικά μας χρόνια.