Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Αγιασμός



Με μεγάλη προσμονή ξεκινάμε και αυτή τη χρονιά το ταξίδι μας στον κόσμο της γνώσης, της φιλίας, της αγάπης.
Ξανανταμώνουμε με τους παλιούς και γνωρίζουμε τους καινούριους μας μαθητές.
Με χαρά σας περιμένουμε όλους στον αγιασμό του νηπιαγωγείου μας την

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου  2015 και ώρα 09:30

Αμέσως μετά θα γίνει μία αρχική ενημέρωση από τις εκπαιδευτικούς για θέματα λειτουργίας του σχολείου, γύρω στη μισή ώρα (30΄).

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

Στηρίζοντας αριστερόχειρα παιδιά


Είναι πιθανόν ένα στα δέκα παιδιά στο νηπιαγωγείο να χρησιμοποιεί το αριστερό του χέρι στις περισσότερες δουλειές.
Θα πρέπει να γίνει εξαρχής σαφές ότι τα παιδιά που γράφουν με το αριστερό χέρι δεν πάσχουν από κάποια αρρώστια ή αναπηρία, ούτε διαφέρουν σε τίποτα από τα άλλα παιδιά.
Ευτυχώς σήμερα οι εκπαιδευτικοί δεν επιπλήττουν πια τα παιδιά που χρησιμοποιούν το "λάθος" ΄χέρι. Η πλειονότητα των ανθρώπων αναγνωρίζει τώρα πόσο σκληρή και καταστροφική μπορεί να αποβεί αυτή η μη αναγκαία πρακτική σε ένα αναπτυσσόμενο νέο άτομο.

Οι ερευνητές συνήθως κατατάσσουν ως αριστερόχειρες όσους πληρούν τα παρακάτω κριτήρια:

  1. Χρησιμοποιούν το αριστερό χέρι για να γράφουν.
  2. Προτιμούν το αριστερό χέρι για την πλειονότητα των εργασιών τους.
  3. Το αριστερό τους χέρι είναι το πιο επιδέξιο ή το πιο ικανό χέρι.
Ωστόσο δεν έχουμε μόνο επικυριαρχία ενός χεριού αλλά και ματιού, αυτιού και ποδιού.

Πώς καθορίζεται η επιλογή του χεριού
Ακόμα δεν υπάρχει καθορισμένη απάντηση για την αιτία του κυρίαρχου χεριού, αλλά ξέρουμε ότι καθορίζεται από μια μεγαλύτερη κυριαρχία του ενός ημισφαιρίου του εγκεφάλου πάνω στο άλλο.Ο εγκέφαλος χωρίζεται σε δύο ημίσεα, το δεξί και το αριστερό ημισφαίριο. Το σώμα είναι "διαγώνια δικτυωμένο " ώστε η αριστερή πλευρά του εγκεφάλου να ελέγχει τη δεξιά πλευρά του σώματος, ενώ το δεξί ημισφαίριο ελέγχει την αριστερή πλευρά. Οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι διαδικασίες της γλώσσας και της αναλυτικής σκέψης διεκπεραιώνονται από το αριστερό ημισφαίριο, ενώ η χωρική αντίληψη, η μουσική, η συναισθηματική σκέψη περιέχονται στο δεξί ημισφαίριο.  Μηνύματα ανταλλάσσονται μεταξύ των δυο ημισφαιρίων από εκατομμύρια νευρικές ίνες.

Για παράδειγμα θεωρείται ότι οι αριστερόχειρες κατανοούν μια έννοια δημιουργώντας μια οπτική εικόνα της έννοιας στο μυαλό τους. Αυτή η γνώση βοηθά πολύ το δάσκαλο ενός αριστερόχειρου παιδιού, καθώς αποδεικνύεται ότι το παιδί ανταποκρίνεται σε μια νέα έννοια πολύ καλύτερα, ιδιαίτερα όταν αυτή μεταδίδεται με τέτοιο τρόπο που να μπορεί το παιδί να την οπτικοποιήσει μέσα στο κεφάλι του.

Τα περισσότερα μωρά γεννιούνται αμφιδέξια. Ωστόσο, αν ένα παιδί είναι πράγματι αριστερόχειρας, αυτό μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε μετά τα τρία του χρόνια.Όπως έχει ήδη αναφερθεί, η αριστεροχειρία δεν αφορά μόνο το χέρι, αλλά συχνά αναφέρεται και στο αριστερό πόδι, μάτι ή αυτί. Αρκεί να προσέξουμε με ποιο πόδι ξεκινά ένα παιδί να ανεβεί μια σκάλα, με ποιο αυτί προσπαθεί να ακούσει, με ποιο χέρι ζωγραφίζει ή πλένει τα δόντια του, πώς χειρίζεται κάτι που απαιτεί μεγάλη δύναμη, για να καταλάβουμε αν είναι ή όχι αριστερόχειρας.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε εμείς οι νηπιαγωγοί
Από τη στιγμή που διαπιστώνετε ότι ένα παιδί δείχνει ισχυρή προτίμηση στο αριστερό του χέρι βεβαιωθείτε ότι, όταν το παιδί αυτό θα αρχίσει να κόβει για τις χειροτεχνικές εργασίες, υπάρχει στο νηπιαγωγείο το κατάλληλο ψαλίδι, επειδή το ψαλίδι για δεξιόχειρες δεν το εξυπηρετεί.
Η στάση του σώματος είναι σημαντική. Πρέπει να εξασφαλίσετε ότι ένα αριστερόχειρο παιδί δεν συγκρούει τον αγκώνα του με εκείνον του δεξιόχειρα που κάθεται δίπλα του. Βάλτε τον δεξιόχειρα δεξιά του αριστερόχειρα ώστε να  μην παρεμβαίνουν οι αγκώνες στην επιφάνεια εργασίας των παιδιών.
Τακτοποιήστε με τέτοιον τρόπο την αίθουσα ώστε τόσο οι δεξιόχειρες όσο και οι αριστερόχειρες μαθητές να βλέπουν άμεσα τη νηπιαγωγό όσο και τον κύριο πίνακα γραφής και ελέγξτε ότι κανένα παιδί δεν στρίβει το κεφάλι του ή το σώμα του για να δει.

Ο σχηματισμός των γραμμάτων και οι δεξιότητες στην γραφή
Το κλειδί για το καλό στυλ γραφής για τα αριστερόχειρα παιδιά είναι ο σωστός τρόπος πιασίματος του μολυβιού με το χέρι και η σωστή στάση του σώματος (LaurenMilsom 2011).
Μια συνήθεια που αξίζει να αποκτήσουν νωρίς είναι από ποια πλευρά της σελίδας να αρχίσουν να γράφουν. Οι αριστερόχειρες έχουν την τάση να αρχίζουν από το δεξί μέρος της σελίδας και να έλκουν το μολύβι προς τα αριστερά, πράγμα που είναι πολύ ευκολότερο και πιο φυσιολογικό. Από τη στιγμή που σχηματίζουν γράμματα, η καλή τους νοερή απεικόνιση συχνά τα καθιστά ικανά να σχηματίζουν τα γράμματα προς τα πίσω και να γράφουν με αντικατοπτρισμό, γεγονός που τα καθιστά ικανά να διαβάσουν γρήγορα.
Ποτέ μην τιμωρείτε ένα παιδί που αρχίζει να γράφει έτσι, καθώς είναι φυσιολογικό για τους αριστερόχειρες. Βάλτε μία χρωματιστή κουκίδα ή ένα αυτοκόλλητο αστεράκι στην πάνω αριστερή γωνία των σελίδων, που θα υπενθυμίζει στο παιδί που να αρχίζει να γράφει και ενισχύστε τον τρόπο σχηματισμού των γραμμάτων από νωρίς, για να βεβαιωθείτε ότι γράφουν προς τη σωστή κατεύθυνση.
Τα μεγάλα τριγωνικά μολύβια είναι χρήσιμα, καθώς ενθαρρύνουν μια καλή λαβή με τα τρία δάχτυλα. Επειδή οι αριστερόχειρες πρέπει να σπρώχνουν το μολύβι, συχνά το πιάνουν πάρα πολύ σφιχτά και χρειάζεται να μάθουν να κρατούν το χέρι τους κάτω από τη γραμμή που γράφουν, με το χαρτί ελαφρά προς τα αριστερά του σώματος τους, ώστε να έλκουν το μολύβι προς αυτούς.
Κάθε διόρθωση που αφορά τη στάση του σώματος και του χεριού πρέπει να γίνεται πάντα ευγενικά χωρίς τιμωρίες, επειδή το παιδί θα εισπράξει τα αρνητικά σχόλια και είναι πιθανό να αναβάλει το γράψιμο από πολύ νωρίς. 
Επίσης, θα ανακαλύψετε ότι παρουσιάζοντας τους αριθμούς σε κάθετη παρά σε οριζόντια μορφή, πιθανόν να γίνονται ευκολότεροι αντιληπτοί από έναν αριστερόχειρα.
Συχνά, ένας αριστερόχειρας βλέπει την εικόνα αυτού που θέλει να δημιουργήσει ή να γράψει πρώτα στο μυαλό του πριν τη μεταφέρει στο χαρτί.

Ο σωστός εξοπλισμός

  • Ψαλίδια για αριστερόχειρες πρέπει να υπάρχουν. Ωστόσο, δεν εξυπηρετούν σε τίποτε αν τα έχουμε χάσει ή είναι μπερδεμένα ή βρίσκονται ψηλά σε κάποιο ράφι και το παιδί δεν μπορεί να τα φτάσει.
  • Μολύβια με λαβή που ενθαρρύνει το σωστό τρόπο πιασίματος του μολυβιού. Διατίθενται και ως χρωματιστά μολύβια και μαρκαδόροι. Διαφορετικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν πάνω στα κανονικά μολύβια λαβές σε καλούπια.
  • Οι ξύστρες για αριστερόχειρες έχουν τη θέση της λαβίδας αντίστροφα. η ξύστρα κρατιέται με το δεξί χέρι, το μολύβι με το αριστερό και στρέφεται προς τα έξω, αριστερόστροφα.
  • Το σπιράλ δέσιμο των τετραδίων εμποδίζει τα αριστερόχειρα παιδιά που προσπαθούν να γράψουν. Υπάρχουν εκδοχές για αριστερόχειρες ή ένα κοινό σημειωματάριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
  • Να θυμάστε ότι θα πρέπει να τονίζουμε το σωστό σημείο εκκίνησης στην κορυφή του αριστερού περιθωρίου της σελίδας σε κάθε περίπτωση
Απόσπασμα άρθρου της Γκόλφως Τζελετοπούλου, διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 76 / Ιούλιος-Αύγουστος 2010.

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2015

Παραδείγματα δράσεων για μια ομαλή μετάβαση από το σπίτι στο νηπιαγωγείο

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, βιώνουν διάφορες μεταβάσεις στη ζωή τους, που προκαλούνται από αλλαγές που συμβαίνουν στην καθημερινότητα τους. Από τις πιο σημαντικές είναι η μετάβαση από το σπίτι στο νηπιαγωγείο και από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Οι εμπειρίες που αποκτούν για τις δυο αυτές χρονικές περιόδους επηρεάζουν τη σχέση τους με τη μάθηση, αλλά και τους τρόπους που διαχειρίζονται τις αλλαγές στη ζωή τους.

Η σταδιακή ένταξη των παιδιών στα πέντε μαθησιακά πλαίσια του νηπιαγωγείου (παιχνίδι, ρουτίνες, καταστάσεις καθημερινή ζωής, διερευνήσεις, οργανωμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων), χρειάζεται να γίνεται,κάθε φορά, σύμφωνα με τις ανάγκες και τους ατομικούς ρυθμούς των παιδιών.

Παραδείγματα δράσεων:
  • Ο εκπαιδευτικός αφιερώνει σημαντικό χρόνο από το ημερήσιο πρόγραμμα στο παιχνίδι, μέσα κι έξω από την τάξη, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να γνωριστούν και να αλληλεπιδράσουν. Ζητά από τα παιδιά να προτείνουν παιχνίδια που τους αρέσουν και τα παίζει στην τάξη μαζί τους. Αξιοποιεί π.χ. τα παιχνίδια γνωριμίας, ομαδικά-κινητικά παραδοσιακά παιχνίδια για να αρχίσουν όλα τα παιδιά να συμμετέχουν.Οργανώνει μαζί με τα παιδιά τις γωνιές των παιχνιδιών, π.χ. με τα παιδαγωγικά παιχνίδια, τη γωνιά του κοινωνικού-δραματικού παιχνιδιού, τα  παιχνίδια της αυλής κ.λ.π.
  • Εισάγει τα παιδιά στις ρουτίνες της τάξης με καθημερινή συζήτηση, μέχρι να τις νιώσουν δικές τους και να συμμετέχουν σε αυτές με ευκολία. Αξιοποιεί εργαλεία όπως η κούκλα της τάξης, που γνωρίζει πολλά πράγματα για τις ρουτίνες, εξηγεί το λόγο ύπαρξης τους και βοηθά τα παιδιά να τις οικειοποιηθούν.
  • Οργανώνει δραστηριότητες που βοηθάνε τα παιδιά να συνδέσουν τη ζωή τους στο νηπιαγωγείο με τις προηγούμενες εμπειρίες τους. Τα παιδιά π.χ. περιγράφουν, ζωγραφίζουν ή φέρνουν φωτογραφίες στο νηπιαγωγείο και παρουσιάζουν "πώς πέρασαν τις διακοπές τους", "πώς περνούν την ώρα στο σπίτι τους", "ποιοι είναι οι αγαπημένοι τους φίλοι", "ποιοι αποτελούν την οικογένεια τους" κ.α.
  • Παρατηρεί τα παιδιά, ώστε να εντοπίσει τα ενδιαφέροντα, τις ιδιαίτερες ικανότητες τους καθώς και τους τρόπους που μαθαίνουν. Καταγράφει π.χ. ποιες είναι οι αγαπημένες ενασχολήσεις του κάθε παιδιού στην τάξη, πώς αξιοποιεί το χρόνο του στο ελεύθερο παιχνίδι, που τα καταφέρνει καλύτερα, στη ζωγραφική, στο τρέξιμο, στο τραγούδι κ.α. Αξιοποιεί τις πληροφορίες για να οργανώσει δραστηριότητες που τα ενδιαφέρουν.
  • Οργανώνει σταδιακά διερευνήσεις-μικρές έρευνες που να έχουν νόημα για τα παιδιά. π.χ. σε μικρές ομάδες των δυο ή τριών ατόμων, τα παιδιά ερευνούν και παρουσιάζουν "ποιο είναι το αγαπημένο τους παραμύθι", "τραγούδι", "παιχνίδι", "τι δεν τους αρέσει να κάνουν στο νηπιαγωγείο", "ποιον θα προσκαλούσαν να έρθει να τους δει και γιατί", "τι θα ήθελαν να οργανώσουν στο νηπιαγωγείο τους" κ.α.

Απόσπασμα από τον Οδηγό Σπουδών για το Νηπιαγωγείο 2011

Συνεργασία σχολείου και οικογένειας - Ιδέες για δραστηριότητες

Για να είναι αποτελεσματική η συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών πρέπει οι ιδέες και οι προτάσεις που κάνουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να είναι συγκεκριμένες και να λαμβάνουν υπόψη τους το πολιτισμικό, μορφωτικό και οικονομικό πλαίσιο της οικογένειας. Όλες οι οικογένειες μπορούν να συνεισφέρουν αν οι ιδέες που τους δοθούν ταιριάζουν με τις συνήθειες, τα πιστεύω και τις δυνατότητες τους, σε διάφορους τομείς. Για παράδειγμα, οι γονείς μπορούν να συμβάλλουν στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους ακόμα κι αν δεν γνωρίζουν ανάγνωση ή γραφή: με την αφήγηση παραμυθιών που γνωρίζουν οι ίδιοι ή προσωπικών ιστοριών από την παιδική τους ηλικία. Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να συμβάλλουν και τα ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας που πιθανότατα να περνάνε τον περισσότερο χρόνο με τα παιδιά.
Μπορούμε να δώσουμε ιδέες για δραστηριότητες στους γονείς είτε γραπτά είτε προφορικά σε ομαδικές ή ατομικές συναντήσεις. Η γραπτή επικοινωνία έχει το πλεονέκτημα ότι ο γονέας μπορεί να διαβάσει  το υλικό στον ελεύθερο χρόνο του, να το συμβουλευτεί όσες φορές θέλει και να το μοιραστεί με άλλα μέλη της οικογένειας που δεν συμμετείχαν στη συνάντηση. Για τους γονείς που δε μιλούν ελληνικά μπορεί να γίνει συνεργασία με γονείς που μιλάνε και τις δύο γλώσσες και να μεταφραστεί το υλικό.
Οι προτεινόμενες δραστηριότητες μπορεί να είναι:
  • Εύκολες συνταγές από διάφορες χώρες
  • Πειράματα από το χώρο των φυσικών επιστημών με υλικά που βρίσκονται σε κάθε σπίτι.
  • Επίλυση ενός "προβλήματος"
  • Δραστηριότητες με αφορμή την ανάγνωση βιβλίων
  • Παιχνίδια που προωθούν μαθηματικές έννοιες (π.χ. παιχνίδια με ζάρια)
  • Κατασκευές που μπορεί η οικογένεια μετά να αξιοποιήσει (π.χ. "σπιτάκι για τα πουλιά από τα χάρτινα κουτιά του γάλακτος, χαρτί περιτυλίγματος για τα χριστουγεννιάτικα δώρα κ.α.)
  • Ιδέες για συμμετοχή της οικογένειας σε καλλιτεχνικές δημιουργικές δραστηριότητες που οργανώνονται από την κοινότητα.

Όπως ισχύει για τα παιδιά, η συμμετοχή των γονέων σε μια δραστηριότητα δε συνεπάγεται ότι κατανοούν τη σημασία της για τη μάθηση του παιδιού ή τον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι ίδιοι να βοηθήσουν. Γι αυτό συνιστάται να συνοδεύεται η δραστηριότητα από μια ή δυο προτάσεις που να παρέχουν τέτοιου είδους πληροφορίες. 


απόσπασμα από το "Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου 2011"

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Αποχαιρετισμός στο σχολείο

Φτάσαμε και φέτος αυτή τη γλυκόπικρη εποχή που αποχαιρετούμε τους μικρούς μας μαθητές που έγιναν "μεγάλοι" μέσα σε ένα χρόνο και φεύγουν για το Δημοτικό σχολείο.
Πέρασε και η σημερινή μέρα μέσα σε συγκινήσεις και δάκρυα που προσπαθούσαμε να κρύψουμε εμείς οι δάσκαλοι και να σκουπίσουν γρήγορα γρήγορα οι γονείς.
Αποχαιρετίσαμε φέτος τα παιδάκια μας, έχοντας ετοιμάσει κατάλληλα όλα τους τα έργα της περασμένης σχολικής χρονιάς:



























Και το Αναμνηστικό της  φετινής χρονιάς:


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Θάλασσα...Θάλασσα.... - Καλοκαιρινή Γιορτή 2015

Φέτος στο θέμα που επιλέξαμε για τη γιορτή μας τιμήσαμε την θάλασσα με μικρές αναφορές στην κακή ανθρώπινη επίδραση και παρέμβαση που οδηγεί στη ρύπανση και καταστροφή του πλούτου της.
Το κείμενο της γιορτής μας είναι συνδυασμός κειμένων από την αγαπημένη μου συνάδερφο Λένα Γκουνούλη, το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο και λίγη δική μας έμπνευση.
Η πρόσκληση και τα τραγούδια είναι δανεισμένα από τη γιορτή που είχαμε κάνει το 2009-2010 οι πολύ πολύ αγαπημένοι συνάδερφοι του 9ου Νηπιαγωγείου Αμαρουσίου: οι κ.κ. Καίτη Πετίδου, Μαρία Γώγολου και Κατερίνα Λαλιώτη και εγώ.
Το σκηνικό δημιούργησε και σχεδίασε η καταπληκτική μας συνάδερφος ειδικής αγωγής κυρία Δήμητρα Γεωργίου. Με τη βοήθεια όλων των συναδέρφων πήρε χρώμα και την τελική του μορφή.
Κείμενο
Τραγούδι εισαγωγής

ΑΣΠΡΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ –CD No 1


Σκηνή 1η - Γλάροι, Θάλασσα, Κύματα
8 παιδιά

Τραγούδι - ΝΤΑΡΙ ΝΤΑΡΙ ΠΑΡΙΟΣ CD NO 2

Γλάρος 1 Νικόλας :                        Βουτούν σε άσπρο σύννεφο
                                                         και λούζονται οι γλάροι
                                                         φορούν του ήλιου τα χρυσά
                                                         τ' ασήμια απ' το φεγγάρι,

                                                         κι έχουν γραμμένο μήνυμα
                                                         στις ανοιχτές φτερούγες
                                                         πως φέρνει η αγάπη τη χαρά
                                                         ως τ' ουρανού τις ούγες.

Γλάρος 2 Γιάννης    :                     Οι γλάροι ταξιδεύουν
                                                         καράβια ακολουθούν             
                                                         το καλοκαίρι πάντα
                                                         πολύ το αγαπούν.

Γλάρος 3 Ανδρέας:                        Στο κύμα πάει να κοιμηθεί    
                                                         δεν έχει τι να φοβηθεί
                                                         μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει
                                                         γλάρος είναι και πηγαίνει.

Γλάρος 4 Νεφέλη:                          Άσπροι γλάροι στα φτερά τους        
                                                         πάνε βόλτα τη χαρά τους
                                                         χάδια γαλανά και νάζια
                                                         βάφηκε η χαρά γαλάζια.

Θάλασσα Μυρτώ:                          Είμαι η θάλασσα εγώ  
                                                        κι έρχομαι απόψε να σας πω
                                                         το μαγικό μου το τραγούδι
                                                         μ' έναν απίθανο σκοπό.

Κύμα 1 Σίμος:                                 Πες μας μητέρα θάλασσα
                                                         πες μας μια ιστορία
                                                         με πρίγκιπες ναυάγια
                                                         γοργόνες και θηρία.

Θάλασσα Μυρτώ:                          Μια ιστορία αλλιώτικη
                                                         απόψε θα σας πω       
                                                         για όλα μου τα πλάσματα
                                                         που υπεραγαπώ.
                                                        
                                                         Πάνω στα γαλανά μου κύματα
                                                         και μέσα στο βυθό μου
                                                         όλα τους ζουν αρμονικά
                                                         κυλούνε στο ρυθμό μου.

                                                         Μα είναι μερικές φορές
                                                         που είναι δυστυχισμένα
                                                         όταν από σκουπίδια βρίσκονται,
                                                         παιδιά μου, περιστοιχισμένα.

Κύμα 2 Αθανασία:                         Αχ πες μας πες μας θάλασσα
                                                        για τα πολλά σου ψάρια
                                                         που κρύβονται στους βράχους σου
                                                         στα όμορφα κοράλλια.

Κύμα 3 Αναστασία:                       Ταξίδεψε μας θάλασσα
                                                        σε τόπους μαγικούς
                                                         με τις γοργόνες τις όμορφες
                                                         που μαγεύουν τους ναυτικούς.

Θάλασσα Μυρτώ:                          Καθίστε τώρα φρόνιμα
                                                         και κάντε ησυχία
                                                         μαζί να απολαύσουμε
                                                         αυτή την ιστορία.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ : ΝΤΑΡΙ ΝΤΑΡΙ CD No 2.
 
 Σκηνή 2η
5 παιδιά
Γοργόνες - Ποσειδώνας

Τραγούδι
Η ΓΟΡΓΟΝΑ – ΚΑΛΑΤΖΗΣ – Cd no 3

Γοργόνα 1 Δέσποινα   :                Μέσα στις θάλασσες γυρνώ
                                                        τον αδερφό μου τον τρανό αναζητώ
                                                         μέσα στις θάλασσες γυρνώ
                                                         και μ' αγωνία σας ρωτώ:       
                                                         Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;

Γοργόνα 2 Αντιγόνη:                    Είμαι η γοργόνα η ξακουστή
                                                        στις θάλασσες γυρνάω
                                                         κι όλα τα νέα του βυθού
                                                         απ' άκρη σ' άκρη πάω.
                                                        
Γοργόνα 3 Αγγελική:                      Απόψε θα σας γνωρίσουμε
                                                        τον κόσμο του βυθού,
                                                         τις ομορφιές, τους φόβους του
                                                         και τις πηγές κακού.

Γοργόνα 4 Ιωάννα:                        Πολλά θα μάθεις σήμερα       
                                                         που είναι μαγικά
                                                         κι άλλα όμως θ' ακούσεις
                                                         λίγο λυπητερά.

                                                         Δε θα προλάβεις να τα δεις
                                                         όλα με μια βουτιά
                                                         γι' αυτό άκουσε τα ψάρια
                                                         πολύ προσεκτικά.

Ποσειδώνας Γρηγόρης:                Ο Ποσειδώνας είμαι εγώ
                                                        κρατώ την τρίαινα μου
                                                         ήρθα και εγώ απόψε εδώ
                                                         να πω το πρόβλημα μου.

                                                         Είμαι ο Θεός της θάλασσας
                                                         και όλων των πλασμάτων
                                                         που κολυμπάνε στα νερά      
                                                         στη χώρα των θαυμάτων.

                                                         Μπλε και καθαρό
                                                         δε βλέπω να' ναι το νερό
                                                         Μες στα σκουπίδια κολυμπάνε
                                                         μες το πετρέλαιο τα ψάρια όλα κολλάνε.

                                                         Ελάτε έξω ψάρια μου
                                                         πείτε το πρόβλημα σας
                                                         νομίζω ήρθε ο καιρός:
                                                         φωνάξτε τα βάσανα σας.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ : Η ΓΟΡΓΟΝΑ CD No3
 
Σκηνή 3η
19 παιδιά
ΟΛΑ ΤΑ ΨΑΡΙΑ

Τραγούδι
ΜΕΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΝΕΡΑ cd No 4

Μαρίδα Χρυσή:                              Ρίδα, ρίδα, ρίδα
                                                        είμαι μια όμορφη μαρίδα
                                                         λεπτή και μικροκαμωμένη
                                                         νόστιμη, τηγανισμένη.

                                                         Η θάλασσα όμως τώρα πια
                                                         δεν είναι για μαρίδες  
                                                         γιατί βρωμίσαν τα νερά
                                                         γεμίσαν φυσαλίδες.

                                                         Και ο βυθός μας βρώμισε
                                                         δεν είναι για μαρίδες
                                                         εδώ μπορούν να ζήσουνε
                                                         μονάχα κατσαρίδες.

Σαρδελίτσα 1 Θωμαή:                   Είμαι μια πεντανόστιμη
                                                         και όμορφη σαρδέλα
                                                         που στο βυθό της θάλασσας
                                                         περνούσα ζωή τρέλα.

                                                         Έπαιζα με τις φίλες μου
                                                         τις άλλες σαρδελίτσες
                                                         που 'χουν κοχύλια στα μαλλιά
                                                         φορούν και κορδελίτσες.

Σαρδελίτσα 2 Λευτέρης:               Όμως τον τελευταίο καιρό
                                                        τα πράγματα αλλάζουν
                                                         κι όταν βγαίνω περίπατο      
                                                         όλα άσχημα φαντάζουν.

                                                         Αντί για φίλους ψαρικά         
                                                         βλέπω παντού ομπρέλες
                                                         σκυλοτροφές, λιπαντικά
                                                         κι όλο παλιές σαμπρέλες.

Σπάρος Παναγιώτης:                    Του βυθού ο θησαυρός
                                                         όμορφος και πλουμιστός
                                                         Είμαι ο σπάρος ο γνωστός
                                                         στη Ραφήνα ξακουστός

                                                         Βγήκα από τη θάλασσα
                                                         για ιερό σκοπό
                                                         θέλω μαζί μ' όλους εσάς
                                                         και εγώ να διαμαρτυρηθώ.

Τσιπούρα 1 Φραντζέσκο:             Μια χαρούμενη τσιπούρα
                                                        ήμουν κάποτε εγώ
                                                         με τον ήχο των κυμάτων
                                                         χόρευα μες στο βυθό.

                                                         Αντί όμως για ψαράκια
                                                         τα δικά μας φιλαράκια
                                                         στο βυθό βρίσκουμε τώρα
                                                         μια βούρτσα, μια τσατσάρα
                                                         και μια τρύπια σαγιονάρα.

Τσιπούρα 2 Σοφία:                       Σκουπίδι εκεί, σκουπίδι εδώ,
                                                       πάμε να φύγουμε από δω.
                                                         Πάμε παρέα μη φοβηθείς
                                                         και συ ψαράκι μην τ' αρνηθείς.

                                                         Είχαμε ένα σκουπίδι εδώ
                                                         σαν να μην έφτανε μόνο αυτό
                                                         ρίξανε κι άλλα στο βυθό
                                                         πάμε σου λέω στο Μεξικό.

                                                         Πάμε να δούμε καινούρια μέρη
                                                         γιατί το κύμα θα ξαναφέρει
                                                         σκουπίδια αμέτρητα ένα σωρό         
                                                         στο δηλώνω: ΔΕΝ ΤΟ ΜΠΟΡΩ!

Μπαρμπούνι  Σπύρος:                  Ένα μπαρμπούνι είμαι εγώ   
                                                         με μακριά μουστάκια
                                                         κόκκινο σώμα φωτεινό
                                                         κι ωραία μαγουλάκια.

                                                         Στα γαλανά νερά
                                                         όμορφα κολυμπάμε
                                                         κανένα δεν πειράζουμε
                                                         όλους τους αγαπάμε.

                                                         Οι πίσσες όμως στο νερό
                                                         και τ' αντηλιακά σας
                                                         θα αλλάξουνε το χρώμα μας
                                                         μα και τη νοστιμιά μας.

                                                        
Γαύρος Μιχάλης:                           Ένας γαύρος είμαι εγώ
                                                        όχι ολυμπιακός
                                                         μα μικρό γκρίζο ψαράκι
                                                         που με τρώτε με ουζάκι.

                                                         Όμως τώρα εμείς οι γαύροι
                                                         κινδυνεύουμε πολύ    
                                                         γιατί δίπλα μας παρέα
                                                         κολυμπάνε όλη μέρα
                                                         πεπονόφλουδες, παπούτσια
                                                         κι από μούσμουλα κουκούτσια.

Καλαμάρι 1 Ιάκωβος:                    Είμαι εγώ το καλαμάρι
                                                         όμορφο λαχταριστό   
                                                         και παρέα μ' άλλα ψάρια
                                                         κολυμπάω στο βυθό.

                                                         Μες στα καθαρά νερά
                                                         παίζουμε, χαιρόμαστε
                                                         των ανθρώπων τα σκουπίδια
                                                         όμως τα φοβόμαστε

Καλαμάρι 2 Δέσποινα                 Όσο τα καθαρά νερά  
                                                        προσέχετε, φροντίζετε,
                                                         καλαμάρια θα βρίσκετε πολλά
                                                         για να τα τηγανίζετε.

                                                         Αν όμως συνεχίσετε
                                                         σκουπίδια να πετάτε
                                                         εμάς να μας ξεχάσετε
                                                         και να μας χαιρετάτε.

Σουπιά Γιάννης   :                        Οι σουπιές έχουμε μάθει
                                                        για τους δύσκολους καιρούς
                                                         να πετάμε το μελάνι
                                                         που διώχνει όλους τους εχθρούς.
                                                        
                                                         Τώρα πια δεν ξεγελάμε
                                                         ούτε μία πεταλίδα
                                                         γιατί εχθρός μας έχει γίνει
                                                         μία  πε-τρε-λαι-ο-κη-λί-δα.

Χταπόδι 1 Λυδία:                           Είμαι το χταποδάκι
                                                        όμορφο γλυκό πλασματάκι
                                                         μου αρέσουν οι σκανταλιές
                                                         και πολύ οι ζωγραφιές.
                                                           
                                                         Μα σε πάρτι σα βρεθώ
                                                         το χορό δε σταματώ
                                                         και τα οχτώ μου ποδαράκια
                                                         πέρα δώθε τα κουνώ.

Χταπόδι 2 Γιάννης   - Αλί:               Είμαστε χταπόδια
                                                        και με τα οχτώ μας πόδια
                                                         κολυμπάμε και βουτάμε
                                                         και μελάνι αμολάμε.    

                                                         Όλα τα ψάρια μας φοβούνται
                                                         γιατί είμαστε δυνατοί
                                                         και δίκαια μας ονομάζουν
                                                         του βυθού οι αρχηγοί.

Χταπόδι 3 Νικόλας :                      Όπως όλα τα χταπόδια
                                                         και με τα οχτώ μου πόδια
                                                         εξεκίνησα μια μέρα
                                                         για μια βόλτα πέρα ως πέρα.

                                                         Εσταμάτησα λιγάκι
                                                         δίπλα στο μεγάλο βράχο
                                                         και ησυχία καθώς είχα
                                                         έριξα έναν υπνάκο.

Χταπόδι 4 Θανάσης Ανίσα:           Κι όταν ξύπνησα που λέτε
                                                         είχα κάτω απ' το κεφάλι
                                                         ένα γυάλινο μπουκάλι
                                                         που εμύριζε κολόνια
                                                         λες και ζούμε στα σαλόνια.

                                                         Πάω μια μέρα να τρυπώσω
                                                         σε μιαν όμορφη σπηλιά
                                                         μα μου έστησε παγίδα
                                                         μια σακούλα πλαστικιά.

Χταπόδι 5 Βάλια Χρήστος :       Ξανάδατε κουτσό χταπόδι;
                                                     πάει το ένα μου το πόδι
                                                         σε σπασμένο το ' κοψα μπουκάλι.
                                                         Πρέπει ν' αλλάξω θάλασσα   
                                                         να βρω κάπου μιαν άλλη
                                                         όπως την ήξερα παλιά
                                                         δίχως κονσέρβες και γυαλιά.

                                                        
                                                         ΟΛΑ ΜΑΖΙ ΤΑ ΨΑΡΙΑ

                                                         Το καλοκαίρι έφτασε
                                                         γεμάτο ζεστασιά
                                                         και στην ποδιά του έφερε
                                                         χαρά κι ανεμελιά.

                                                         Μα εμείς τα ζώα του νερού
                                                         έχουμε ένα σκοπό
                                                         εκεί στην άκρη του γιαλού
                                                         να πούμε χίλια δυο.

                                                         Τη θάλασσα ζητάμε
                                                         να είναι καθαρή           
                                                         γιατί την αγαπάμε
                                                         ζούμε όλοι μας εκεί.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ : ΜΕΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ CD NO 4
 
 Σκηνή 4η
10 παιδιά
Καβούρια - Κοράλλι - Κοχύλι -Αστερίες

Τραγούδι
ΣΤΟΥ ΓΙΑΛΟΥ ΤΑ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ CD No 5


Κάβουρας Μάριος:                        Είμαι κάβουρας λεβέντης
                                                        μέσα κι έξω απ' το νερό
                                                         άμα θέλω κολυμπάω
                                                         αν δε θέλω περπατώ.

                                                         Δυο δαγκάνες έχω μεγάλες
                                                         κι όποιον πάω να φιλήσω
                                                         τις φωνές βάζει αμέσως
                                                         φοβάται μήπως τον τσιμπήσω.

                                                         Αδυναμία μου μεγάλη
                                                         τα πεντακάθαρα νερά
                                                         αστραφτερό το ακρογιάλι
                                                         χωρίς σκουπίδια η αμμουδιά.

Καβουράκι 2 Βασιλική:                 Στις τσέπες των τσιγγούνηδων
                                                         πάμε για να κρυφτούμε
                                                         εκεί κατασκηνώνουμε
                                                         κι άντε να ξαναβγούμε.
                                                        
                                                         Το πορτοκαλί μας χρώμα
                                                         συγκινεί και σαγηνεύει
                                                         κι ο αστακός πάντα ζηλεύει
                                                         τη δική μας τσαχπινιά.
                                                        
Καβουράκι 3 Άρης:                        Μες στην άμμο τριγυρνάμε
                                                         και κοχύλια συναντάμε
                                                         είμαστε εμείς τα καβουράκια
                                                         της παραλίας τα καλύτερα παιδάκια.

                                                         Είναι άδικο και κρίμα
                                                         να συμβαίνει αυτό σε μας
                                                         θέλουμε να μοιραστούμε
                                                         τη λύπη μας με όλους εσάς.
                                                        
Καβουράκι 4 Αγγελίνα:                 Χαιρόμαστε όταν έρχεται
                                                         ξανά το καλοκαίρι
                                                         μα από τις συνήθειες των ανθρώπων
                                                         ο φόβος μας κυριεύει.

                                                         Όταν στην άμμο τρυπώνουμε
                                                         δε μας αρέσει σκουπίδια να φανερώνουμε!
                                                         Το θέαμα είναι λυπηρό
                                                         να βρωμίζει η παραλία κάθε δειλινό.

Καβουράκι 5 Άγγελος:                  Αλλά και κάθε τέλος καλοκαιριού    
                                                         μια θλίψη απλώνεται παντού           
                                                         Μήπως είναι το Φθινόπωρο που πλησιάζει;
                                                         Όχι! Είναι ο όγκος των σκουπιδιών που μας τρομάζει!

                                                         Όλοι μαζί θα κάνουμε διαδήλωση
                                                         και σας δίνουμε τώρα την εξήγηση
                                                         Για των σκουπιδιών την απομάκρυνση
                                                         αυτή είναι η δική μας άποψη!

Κοράλλι Μελίνα:                            Κοράλλι είναι το όνομα μου
                                                         και πολύτιμο το πέτρωμα μου.
                                                         Είμαι εντυπωσιακό
                                                         και ας με βλέπετε μικρό.

                                                         Ευθύς τώρα θα σας πω
                                                         το μικρό μου μυστικό:
                                                         Το θαλασσινό νερό πρέπει να' ναι καθαρό
                                                         για είμαι ζωντανό και πολύ κοκκινωπό.      

Κοχύλι Δήμητρα :                         Είμαστε όμορφα κοχύλια,
                                                        με χρώματα πάνω από χίλια
                                                         το κύμα μας βγάζει έξω
                                                         τη ζέστη δεν μπορώ ν΄αντέξω.

                                                         Νέοι, γέροι και παιδιά
                                                         μαζεύουνε κοχύλια
                                                         είμαστε για τη θάλασσα
                                                         όχι για γυάλες και ποτήρια.

Αστερίας 1 Λάμπρος :                  Είμαι εγώ ο Ζαχαρίας
                                                        ο μεγάλος αστερίας
                                                         στα βραχάκια περπατώ
                                                         και καλή ζωή περνώ.

                                                         Μα στην άμμο που πατούσα
                                                         κάτι μπήκε στην πατούσα
                                                         Ένα καπάκι από μπύρα!
                                                         Και τρομάρα που την πήρα!

Αστερίας 2 Δήμητρα :                  Μοιάζουμε μ' αστέρια
                                                        που λάμπουν στο βυθό
                                                         μας αρέσουν οι βουτιές
                                                         στο γαλανό νερό.

                                                         Ντυθήκαμε στα κόκκινα
                                                         μια τσάρκα για να βγούμε
                                                         όμως υπάρχει κίνδυνος
                                                         στα δίχτυα να πιαστούμε.

Αστερίας 3 Ζωή:                            Γέμισε η θάλασσα μας
                                                         από ανθρώπινες βρωμιές
                                                         κι αν δεν το σκεφτείτε λίγο
                                                         θα μας βρούνε συμφορές.

                                                         Πάψτε να χρησιμοποιείτε
                                                         κάθε τοξική ουσία
                                                         γιατί τα ψάρια αρρωσταίνουν
                                                         και παθαίνουν ασφυξία.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ : ΣΤΟΥ ΓΙΑΛΟΥ ΤΑ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ CD NO 5
 
 Σκηνή 5η
4 παιδιά
Ναύτες - Ψαράδες
Τραγούδι
ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΜΙΑ ΨΑΡΟΠΟΥΛΑ cd no 6

Ναύτης 1 Γιώργος:                        Ένα καράβι ξεκινά
                                                         ταξίδι στα γαλάζια τα νερά
                                                         Θέλει να πάει στα νησιά
                                                         σ' όσα μπορέσει πιο πολλά.

                                                         Το ναυτάκι του Αιγαίου
                                                         είμαι εγώ
                                                         τους κινδύνους όλους αψηφώ.
                                                         Το καράβι μου όμως είναι προβληματικό
                                                         και φοβάμαι μη συμβεί κανένα κακό.

                                                         Για την Κρήτη πλώρη βάζει
                                                         κι ο καπετάνιος δυνατά φωνάζει
                                                         "Ανοίξτε γρήγορα πανιά!
                                                         Ε για μόλα, ε για λέσα,
                                                         όλοι οι ναύτες μπείτε μέσα"

Ναύτης 2 Χρήστος :                     Οι ναύτες άγκυρα σηκώνουν
                                                        κι οι επιβάτες στο κατάστρωμα ξαπλώνουν.
                                                         Αλλά Ω! τι συμφορά
                                                         σκουπίδια έφεραν τα κύματα κοντά
                                                         κι όλοι έτρεξαν μακριά απ' αυτή τη μυρωδιά!
                                                        
                                                         Πήγαν απ' την Ικαριά
                                                         κι έριξαν δίχτυα στα βαθιά
                                                         Να ψαρέψουν για να φάνε
                                                         κοίτα όλους πως πεινάνε.

                                                         Μα αντί να βρούνε ψάρια
                                                         χταπόδια, σουπιές και καλαμάρια
                                                         βρήκαν σακούλες πλαστικές
                                                         κι όλες ψόφιες τις σουπιές.

Ναύτης 3 Νικόλας :                Και μετά πλώρη για Κάσο
                                                  όμως βρώμισαν με γράσο
                                                         και αντί για πεταλίδες
                                                         βρήκαν πετρελαιοκηλίδες.
                                                        
                                                         Βγήκαν στις ακρογιαλιές
                                                         ξάπλωσαν στις αμμουδιές.
                                                         Και αντί για αχιβάδες 
                                                         πεταμένες βρήκαν φλούδες από μπανάνες!.
                                                        
                                                           
Ναύτης 4 Κωστάκης:                    Καθαρή παραλία
                                                         καθαρή αμμουδιά
                                                         βοήθησε και συ
                                                         για γίνει η ακτή μας καθαρή.
                                                        
                                                         Καθαρή παραλία         
                                                         καθαρή αμμουδιά
                                                         καθαρά λόγια λένε
                                                         τα ναυτάκια τα αγνά

                                                         Δώσε μου το χέρι στην ακροθαλασσιά
                                                         ας μαζέψουμε όλοι τώρα
                                                         όσα είναι περιττά!
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ : ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΜΙΑ ΨΑΡΟΠΟΥΛΑ CD NO 6


Σκηνή 6η
4 παιδιά
Τουρίστες στην Παραλία

Τραγούδι
ΚΡΗΤΗ ΚΕΡΚΥΡΑ ΚΑΙ ΝΙΟ ΑΔΑΜΑΝΤΙΔΗΣ CD NO 7


                                                         ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΖΙ
                                                        
                                                         Καλοκαιράκι μου γλυκό
                                                         ήρθες στο περιγιάλι
                                                         κι εγώ θα τρέξω να σε βρω
                                                         στο μακρινό ακρογιάλι.

                                                         Θα παίζω με τη θάλασσα
                                                         βουτώντας στα νερά της
                                                         μα και θα κολυμπάω
                                                         στη γαλανή ποδιά της.

Παιδί 1 Δημήτρης:                         Το καλοκαίρι μας καλεί          
                                                         στη θάλασσα όλους να μας βρει
                                                         Να κάνουμε τρελές βουτιές
                                                         χίλιες βόλτες στις ακρογιαλιές.

                                                         Το αντηλιακό μου πήρα
                                                         κι έβαλα πλώρη για την παραλία
                                                         το σπίτι μου άλλο δε με χωρούσε
                                                         και το μαγιό μου να βραχεί ζητούσε.

Παιδί 2 Έλενα:                               Κάτω απ' τον ήλιο τον καυτό
                                                        "χίλιοι καλοί χωράνε"
                                                         κι όταν έρθει το μαύρισμα
                                                         τα πάντα τα ξεχνάμε.

                                                         Γεμίζουμε κι αδειάζουμε κουβαδάκια
                                                         φτιάχνουμε στην άμμο παλατάκια
                                                         Ας ασκηθούμε στο κολύμπι
                                                         ήρθε η ώρα να χαρούμε το παιχνίδι.

Παιδί 3 Λουκία:                              Τώρα όμως που αρχίζει το καλοκαίρι
                                                          κάθε λουόμενος οφείλει να ξέρει
                                                         "ΌΧΙ ΑΛΛΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ
                                                         ΜΙΑΖΕΙ ΜΕ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ"

                                                         Τα απορρίμματα συσσωρεύονται
                                                         και στην αμμουδιά κάθε καλοκαίρι μαζεύονται
                                                         Αλλά αυτό ενέχει κίνδυνο για την υγεία
                                                         μπορεί να γίνει πανδημία.

Παιδί 4 Λάμπρος :                         Ας κάνουμε μια σωστή πράξη
                                                        που είναι ταυτόχρονα απλή:
                                                         Ας πάρουμε τα σκουπίδια μας μαζί
                                                         ώστε να αναπνεύσει η ακτή.

                                                         Ας δηλώσουμε τώρα όλοι μαζί
                                                         "ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΜΜΟΥΔΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΘΑΡΗ"
                                                         Χωρίς απορρίμματα που ενοχλούν
                                                         μόνο με βότσαλα που λαμποκοπούν.

ΟΛΑ ΜΑΖΙ:                                      Όχι λοιπόν δεν κάθομαι
                                                         μέσα στην απραξία
                                                         Αστραφτερή θα έχω εγώ
                                                         όλη την παραλία.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΚΡΗΤΗ ΚΕΡΚΥΡΑ CD NO 7

Ακούγεται το τραγούδι λήξης
ΑΣΠΡΑ - ΚΟΚΚΙΝΑ -ΚΙΤΡΙΝΑ -ΜΠΛΕ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ CD NO 8
(μ' αυτό το τραγούδι όλα τα παιδιά μπαίνουν στη σκηνή


Τραγούδια Cd

1. Άσπρα καράβια τα όνειρα  μας - Χωματά/Βιολάρης
2. Ντάρι, ντάρι - Πάριος
3. Η Γοργόνα - Καλατζής
4. Μες του Αιγαίου - Γλυκερία
5. Τα καβουράκια - Καζατζίδης
6. Ξεκινά μια ψαροπούλα
7. Κρήτη Κέρκυρα και Νιο -  Αδαμαντίδης
8. Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε -  Μοσχολιού

Κείμενο Πρόσκλησης εδώ
Πρόσκληση


Πρόγραμμα εδώ και εδώ 

Φωτογραφίες
Τις φωτογραφίες επιμελήθηκε ο φωτογράφος μας κύριος Χαραλαμπίδης Βαγγέλης (Φωτο Πεύκη - Τηλ. 6977 560507)
Η θάλασσα και τα παιδιά της


Οι γοργόνες και ο Ποσειδώνας

Τα ψάρια

Τα ψάρια

Τα καβουράκια

Η θάλασσα και τα παιδιά της

Οι γοργόνες και ο Ποσειδώνας

Οι γοργόνες και ο Ποσειδώνας

Τα ψάρια

Τα καβουράκια

Τα καβουράκια

Οι ναύτες

Οι τουρίστες

Οι τουρίστες

Το σκηνικό μας

Και πάλι το σκηνικό μας





Θρίαμβος!!!
Καλή επιτυχία σε όλες τις συναδέρφους
Και του χρόνου με πολλά κουράγια!!!
Καλό Καλοκαίριιιιιιιιι!!