Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (12) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (10) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (8) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Ανοίξαμε και σας περιμένουμε....... Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο μας

Λυκόβρυση 28 Μαϊου 2014
Ανακοίνωση

Θέμα: Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2014-2015
Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρα 7 παρ. 1 & 2 του Π.Δ 200/1998  (ΦΕΚ 161Α), για την οργάνωση και λειτουργία των Νηπιαγωγείων, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 7 παρ. 3 του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78Α) και της περ. 2 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014), οι εγγραφές των μαθητών για το επόμενο σχολικό έτος πραγματοποιούνται από 1 έως 21 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους. Για το σκοπό αυτό, το Νηπιαγωγείο θα δέχεται γονείς και κηδεμόνες προς εγγραφή τις παρακάτω ημέρες και ώρες:

Από 2 Ιουνίου 2014 - 13 Ιουνίου 2014  -    Μεσημέρι 12:00 μ.μ. – 14:00 μ.μ.
Από 16 Ιουνίου 2014 - 20 Ιουνίου 2014 -   Πρωί 08:00 π.μ. - 11:00 μ.μ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Εγγραφές δεν θα πραγματοποιηθούν στις 12 Ιουνίου.

Τα δικαιολογητικά για την εγγραφή μαθητών στο Νηπιαγωγείο, που προβλέπονται από το άρθρο 7 παρ. 2 του Π.Δ 200/1998, όπως αυτό τροποποιήθηκε από την περ. 2 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014)είναι:
  1. Πιστοποιητικό γέννησης του Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια.
  2. Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  3. Αποδεικτικό στοιχείο (ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΕΥΔΑΠ- Μισθωτήριο Συμβόλαιο Κατοικίας)-Υπεύθυνη Δήλωση του γονέα-κηδεμόνα του νηπίου για τη διεύθυνση της μόνιμης κατοικίας του (δίνεται από το νηπιαγωγείο).
  4. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου (δίνεται από το νηπιαγωγείο).
  5. Αίτηση για φοίτηση του νηπίου στο σχολείο (δίνεται από το νηπιαγωγείο).
  6. Ατομικό Πιστοποιητικό Υγείας Μαθητή – Α.Δ.Υ.Μ.(δίνεται από το νηπιαγωγείο).
  7. Α.Φ.Μ.  Κηδεμόνα

Για τα νήπια που φοιτούν 2η χρονιά στο ίδιο νηπιαγωγείο θα χρειαστεί μόνο η συμπλήρωση της αίτησης εγγραφής & ΑΦΜ  (βλ. 5 & 7).

Επιπρόσθετα, όσο αφορά στους αλλοδαπούς μαθητές, προβλέπονται τα εξής:
Σύμφωνα με την αριθμ. Γ2/91109/10-07-08 Εγκύκλιο Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ οι αλλοδαποί μαθητές που δεν μπορούν να προσκομίσουν πιστοποιητικό γέννησης  μπορούν να εγγραφούν στο σχολείο με ληξιαρχική πράξη γέννησης και τα λοιπά δικαιολογητικά που μνημονεύονται ανωτέρω.
Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα (από κρατική μεταφραστική υπηρεσία ή προξενική αρχή ή από επίσημο μεταφραστή αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Εξωτερικών)

Σας ενημερώνουμε ότι φέτος, δημιουργήθηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφής νηπίων/προνηπίων έτσι ώστε να επιτευχθεί, εκ μέρους της Διεύθυνσης Π.Ε. Β’ Αθήνας, η βέλτιστη ισοκατανομή του μαθητικού δυναμικού κατά δήμο. Επομένως η οποιαδήποτε κατάθεση δικαιολογητικών στα νηπιαγωγεία θεωρείται εγγραφή και για να γίνει δεκτή η εγγραφή, επιβάλλεται με την παραλαβή τους, να γίνει άμεσα η ηλεκτρονική υποβολή και η επίδοση της αίτησης- αποδεικτικό υποβολής στο γονέα-κηδεμόνα.

Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών, δηλ. γεννήθηκαν το έτος  2009.
Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών, δηλ. γεννήθηκαν το έτος 2010.

Καταρχήν γίνονται δεκτά τα νήπια της πρώτης ηλικίας. Όταν ο αριθμός των υποψηφίων δεν επιτρέπει την ικανοποίηση όλων των αιτήσεων γίνεται κλήρωση. Στις περιπτώσεις που ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις της Α΄ ηλικίας και παραμένουν ακόμη κενές θέσεις, αυτές συμπληρώνονται από νήπια Β΄ ηλικίας κι αν οι αιτήσεις είναι πολλές γίνεται κλήρωση.
Η κλήρωση γίνεται  ενώπιον επιτροπής που αποτελείται από το διδακτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου και δύο εκπροσώπους των παρευρισκόμενων γονέων και κηδεμόνων. Με βάση τη σειρά κλήρωσης γίνεται η εγγραφή στο νηπιαγωγείο, καθώς και η πλήρωση των κενών θέσεων που τυχόν θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Κατ’ εξαίρεση και χωρίς κλήρωση εγγράφονται τα παρακάτω νήπια των δύο ηλικιών:
α) Τα δίδυμα αδέρφια εφόσον έχει κληρωθεί ο ένας από αυτούς.
β) Τα τέκνα πολυτέκνων.
γ) Τα τέκνα των νηπιαγωγών που διδάσκουν στο νηπιαγωγείο και των άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε συστεγαζόμενα με το νηπιαγωγείο σχολεία.

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, όσων νηπίων συμπληρώνουν στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία 5 ετών, είναι υποχρεωτική (Ν. 3518/06, ΦΕΚ 272/06 τ. Α΄) .


Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου


Τα όρια του Νηπιαγωγείου μας:

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Πάμε Δημοτικό......

Λυκόβρυση  22  Μαϊου 2014

Ανακοίνωση

Αγαπητοί γονείς,

Στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος «Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» που θα εφαρμόσουμε τις επόμενες ημέρες στο σχολείο, θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι την  Τετάρτη 28/5/2014, θα επισκεφτούμε το 1ο Δημοτικό Λυκόβρυσης, προκειμένου να ξεναγηθούμε στους χώρους και να συμμετάσχουμε σε διδασκαλία της Α΄ Δημοτικού.

Για το λόγο αυτό, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι θα παραλαμβάνουμε τα παιδιά, τη συγκεκριμένη μέρα, κατευθείαν στο Δημοτικό Σχολείο, και ώρα 8:00 π.μ.

Το νηπιαγωγείο, θα είναι ανοικτό, προκειμένου να αφήσετε εκεί τις τσάντες και τα φαγητά των παιδιών σας.

Το μεσημέρι θα παραλάβετε τα παιδιά κανονικά από το Νηπιαγωγείο:

Μικτό 12:30 μ.μ.
Ολοήμερο 15:45

Ευχαριστούμε

Από το Νηπιαγωγείο

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή Α.Δ.Υ.Μ.

ΑΝΑΡΤΗΤΕΟ

Βαθμός Ασφαλείας:
Να διατηρηθεί μέχρι:
Βαθμός Προτεραιότητας:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.& Φ. Αγωγής
 ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄& Γ΄

-----
 Αθήνα, 21-5-2014

Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.6/311/ 79278/Γ1

Ταχ. Δ/νση : Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα : http://www.minedu.gov.gr
Email : spudonpe@minedu.gov.gr
Πληροφορίες :Κ. Παπαχρήστος
 :Σ. Δασκαλάκης
 :Σ. Λαπατά
 :Δ. Κερερές
Τηλέφωνο : 210 344 2247
 : 210 344 3753
FAX : 210 344 3354
ΠΡΟΣ : Όπως Πίνακας Αποδεκτών

ΘΕΜΑ : «Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)»

Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ6/304/75662/Γ1/16-05-2014 Κ.Υ.Α, η οποία εστάλη για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σας ενημερώνουμε ότι:

Α΄ ΓΕΝΙΚΑ
Σύμφωνα με τις διατάξεις των περιπτώσεων 2, 3 και 4 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014), όπως αντικαταστάθηκαν (περ. 3 και 4) με το άρθρο 53 του Ν. 4238/2014 (ΦΕΚ 38 τ.Α΄/17.2.2014) μεταξύ των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εγγραφή των μαθητών στο νηπιαγωγείο και στην Α’ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι και τα εξής:

Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή καθορίζεται με την ανωτέρω ΚΥΑ που έχει ως τίτλο: «Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)»
Κατόπιν των ανωτέρω, οι Διευθύνσεις Σπουδών Π.Ε. και Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ., προκειμένου να συμπληρωθεί και να κατατεθεί έγκαιρα, ως δικαιολογητικό εγγραφής το Α.Δ.Υ.Μ. αλλά και ως αναγκαίο πιστοποιητικό για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής καθώς και σε αθλητικές εκδηλώσεις του σχολείου, παρέχουν με την παρούσα εγκύκλιο οδηγίες, πληροφορίες και διευκρινίσεις σε θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την εφαρμογή της εν λόγω ΚΥΑ, ως ακολούθως:

Α’ ΕΝΝΟΙΑ, ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΔΥΜ

α) Καθιερώνεται το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) ως δικαιολογητικό εγγραφής των παιδιών στο νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και ως ιατρικό πιστοποιητικό παρακολούθησης της υγείας των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στις σχολικές μονάδες  της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, καταργούνται όλα τα πιστοποιητικά υγείας ως δικαιολογητικά εγγραφής για το Νηπιαγωγείο (πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης) και την Α΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου(πιστοποιητικά οδοντολογικής, καρδιολογικής και οφθαλμολογικής εξέτασης)

Υπόδειγμα Α.Δ.Υ.Μ. μπορείτε να βρείτε εδώ

β) Το Α.Δ.Υ.Μ.:
1) έχει προληπτικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στην προστασία και στην προάσπιση της υγείας και της ζωής των μαθητών και των μαθητριών, καθώς και στη στήριξή τους με τη λήψη ανάλογων μέτρων
2) αποτελεί μέσο επικοινωνίας του ιατρού με τη σχολική μονάδα και περιέχει τα πορίσματα της ιατρικής εξέτασης του μαθητή/τριας που αφορούν στο σχολείο
3) είναι απαραίτητο ως δικαιολογητικό για την εγγραφή των παιδιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου
4) έχει χαρακτήρα ιατρικού πιστοποιητικού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 122 «περί ισοτιμίας των ιατρικών πιστοποιητικών» του Ν. 2071/1992 «Εκσυγχρονισμός και Οργάνωση Συστήματος Υγείας» (ΦΕΚ 123 τ.Α΄/15.7.1992), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
5) είναι απαραίτητο για τη συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες και γενικότερα στις σχολικές δραστηριότητες
6) πληροφορεί το διδακτικό προσωπικό της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών/τριών για θέματα που συνδέονται με την κατάσταση υγείας και τη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία

γ) Το Α.Δ.Υ.Μ. τηρείται με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων της Π.Ε.

δ) Επισημαίνεται ότι, του περιεχομένου του Α.Δ.Υ.Μ. λαμβάνουν γνώση διδάσκοντες εκπαιδευτικοί καθώς και οι ιατροί ή άλλοι, αρμόδιοι κατά περίπτωση, επαγγελματίες υγείας, προκειμένου για τη λήψη μέτρων προστασίας και προάσπισης της υγείας και της ζωής των μαθητών/τριών καθώς και για τη στήριξη αυτών, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.
Οι ιατροί και αρμόδιοι επαγγελματίες υγείας, που λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου του Α.Δ.Υ.Μ  ορίζονται με σχετική εγκύκλιο που εξεδόθη από το Υπ. Υγείας, προς τους φορείς του.

ε) Σύμφωνα και με τη με αρ. πρωτ. Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ, οι ιατροί και οι επαγγελματίες υγείας που υπηρετούν στην πλησιέστερη Μονάδα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) (Κέντρα Υγείας, Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία, Εξωτερικά Ιατρεία Νοσοκομείων, κ.λ.π.) της σχολικής μονάδας φοίτησης του μαθητή/τριας, δύνανται, με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα να λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου του Α.Δ.Υ.Μ. για τους μαθητές/τριες που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υγείας (π.χ. νοσήματα καρδιολογικά, αλλεργίες, νευρολογικά, μεταβολισμού κ.λπ.), έτσι ώστε, να έχουν δυνατότητα άμεσης παρέμβασης σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, σε συνεργασία και με το Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

στ) Το Α.Δ.Υ.Μ. αποτελεί ένα ενιαίο έντυπο που συμπληρώνεται από τον υπεύθυνο ιατρό, συνοδεύει δε τον μαθητή/τρια καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής του στις εκάστοτε σχολικές μονάδες που φοιτά.

ζ) Περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:
ζ1. Γενικά στοιχεία: ονοματεπώνυμο του μαθητή/τριας, ημερομηνία γέννησης, τηλέφωνο/α για επικοινωνία με την οικογένεια, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σχολείο, τάξη.
ζ2. Πληροφορίες για ενημέρωση του σχολείου: Συμπληρώνεται από τον ιατρό που διενήργησε την προληπτική ιατρική εξέταση, σύμφωνα με Φύλλο Ιατρικής Εξέταση που διαθέτουν οι Μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
 Σημειώνονται οι πληροφορίες που κατά την κρίση του ιατρού πρέπει να είναι σε γνώση των υπεύθυνων της σχολικής μονάδας για την καλύτερη στήριξη του μαθητή/τριας στην ένταξη και συμμετοχή του στη σχολική ζωή, σε συνεργασία με το γονέα/κηδεμόνα και το ίδιο το παιδί ανάλογα με την ηλικία και το βαθμό ωριμότητας, χωρίς να παραλείπονται πληροφορίες η απουσία των οποίων θα μπορούσε να εκθέσει σε κίνδυνο τον μαθητή/τρια.
ζ3. Γνωμάτευση για συμμετοχή στο μάθημα φυσικής αγωγής, σε αθλητικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου.
ζ4. Γνωμάτευση μετά από ειδικό έλεγχο για συμμετοχή στο μάθημα φυσικής αγωγής, σε αθλητικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου: Συμπληρώνεται μόνο στην περίπτωση που ο ιατρός που πραγματοποίησε την προληπτική εξέταση συνέστησε παραπομπή σε ιατρό άλλης ειδικότητας.


Β΄ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥ ΑΔΥΜ

α. Το Α.Δ.Υ.Μ. προωθείται προς συμπλήρωση με την ευθύνη και τη φροντίδα των γονέων και κηδεμόνων  των μαθητών/τριών, οι οποίοι ενεργούν σχετικά, συνοδεύοντας τα παιδιά σε επισκέψεις στους αρμόδιους ιατρούς και προσκομίζοντας το Βιβλιάριο Υγείας του Παιδιού καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που πιστοποιεί την κατάσταση της υγείας τους.
β. Το Α.Δ.Υ.Μ. καταρτίζεται και συμπληρώνεται από ιατρούς των οικείων Μονάδων Υγείας του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (Κέντρα Υγείας, Πολυδύναμα Περιφερειακά ιατρεία κλπ) ή των Εξωτερικών Ιατρείων των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων ή των ιδιωτών ιατρών συμβεβλημένων με τον Εθνικό Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) ή τον αντίστοιχο ασφαλιστικό φορέα των γονέων και κηδεμόνων ή από ιδιώτες ιατρούς (χωρίς σύμβαση με ασφαλιστικά ταμεία).
γ. Με την επιφύλαξη της επόμενης παραγράφου, οι ειδικότητες των ιατρών που έχουν τη δυνατότητα κατάρτισης και συμπλήρωσης και την ευθύνη υπογραφής του Α.Δ.Υ.Μ. είναι παιδίατροι ή γενικοί ιατροί ή, σε ειδικές περιπτώσεις, παθολόγοι.
δ. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους προσβασιμότητας, ή όταν δεν υπάρχουν ιατροί των ανωτέρω ειδικοτήτων σε νησιωτικές ή ορεινές ή δυσπρόσιτες περιοχές όπου η πλησιέστερη Μονάδα Υγείας είναι σε μεγάλη απόσταση από τον τόπο διαμονής της οικογένειας του μαθητή, το Α.Δ.Υ.Μ. δύνανται να καταρτίζουν και να συμπληρώνουν άλλοι ιατροί.
ε. Το συμπληρωμένο Α.Δ.Υ.Μ. κατατίθεται από τους γονείς/κηδεμόνες στη σχολική μονάδα φοίτησης του μαθητή/τριας. Αντίγραφο φυλάσσεται στον ατομικό φάκελο υγείας του μαθητή/τριας στο αρχείο της Μονάδας Υγείας ή του ιατρού που αναλαμβάνει την ευθύνη συμπλήρωσης του, ενώ άλλο αντίγραφο φυλάσσεται στο Βιβλιάριο Υγείας του Παιδιού από το γονέα ή κηδεμόνα.
στ. Το Α.Δ.Υ.Μ. ισχύει για τρία (3) σχολικά έτη για το Δημοτικό Σχολείο, για δε το Νηπιαγωγείο ισχύει για όλη τη διάρκεια της φοίτησης των νηπίων σε αυτό.
ζ. Το Α.Δ.Υ.Μ. κατατίθεται στη σχολική μονάδα (i) ως δικαιολογητικό εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού και (ii) στην έναρξη φοίτησης στη Δ΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου.
η. Το Α.Δ.Υ.Μ. κατατίθεται στην οικεία σχολική μονάδα το αργότερο έως το τέλος Σεπτεμβρίου, σχετικά με τα αναφερόμενα στην παράγραφο ζ.
θ. Μετά τη λήξη ισχύος του Α.Δ.Υ.Μ., αυτό επιστρέφεται στο γονέα ή κηδεμόνα και αντικαθίσταται με το νέο, αντίστοιχο της περιόδου που απαιτείται η κατάθεσή του. Σε περίπτωση μετεγγραφής του μαθητή/τριας το Α.Δ.Υ.Μ. εφόσον είναι σε ισχύ, αποστέλλεται στη νέα σχολική μονάδα, μαζί με τα άλλα έγγραφα που απαιτούνται για τη μετεγγραφή.
ι. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες, μετά την κατάθεση του Α.Δ.Υ.Μ. επέρχεται μεταβολή της κατάστασης  υγείας του μαθητή/τριας ή των παραγόντων κινδύνου, οι γονείς/κηδεμόνες υποχρεούνται να καταθέτουν άμεσα νέο, επικαιροποιημένο έντυπο Α.Δ.Υ.Μ. στη σχολική μονάδα φοίτησης.


Γ΄ ΤΗΡΗΣΗ- ΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥ Α.Δ.Υ.Μ.

α. Τα Α.Δ.Υ.Μ. είναι απόρρητα έγγραφα μη ανακοινώσιμα, εκτός των περιπτώσεων ενημέρωσης των διδασκόντων εκπαιδευτικών και των αρμόδιων κατά περίπτωση ιατρών – επαγγελματιών υγείας, για τη λήψη μέτρων προστασίας και προάσπισης της υγείας και της ζωής των μαθητών/τριών, καθώς και για τη στήριξη αυτών.
Διέπονται από τις αρχές και τους κανόνες της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και των ευαίσθητων δεδομένων.
β. Τα Α.Δ.Υ.Μ. φυλάσσονται, εντός ειδικού φακέλου, σε ασφαλή χώρο της σχολικής μονάδας με ευθύνη του Διευθυντή.
Η αδικαιολόγητη παράβαση του απορρήτου των Α.Δ.Υ.Μ., εκτός από ποινικό αδίκημα, σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα, συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα παράβασης καθήκοντος καθώς και παράβασης της υποχρέωσης εχεμύθειας.
γ. Σε περίπτωση που από τα στοιχεία του οικείου Α.Δ.Υ.Μ. προκύπτουν σοβαροί λόγοι υγείας που αποκλείουν τη συμμετοχή του μαθητή/τριας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή σε άλλη σχολική δραστηριότητα, ο Διευθυντής, στις αρχές του σχολικού έτους, συγκροτεί Τριμελή Επιτροπή η οποία αποτελείται από τον ίδιο, ως Πρόεδρο, τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής και τον εκπαιδευτικό της τάξης, ως μέλη. Η Επιτροπή συνεδριάζει αμέσως και αποφαίνεται για την απαλλαγή του μαθητή/τριας από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή για την αποχή του από συγκεκριμένες αθλητικές και άλλες σχολικές  δραστηριότητες.
Η ανωτέρω Τριμελής Επιτροπή είναι σε ισχύ καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, συγκαλείται δε από το Διευθυντή και συνεδριάζει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όταν προκύψουν θέματα της αρμοδιότητάς της.
δ. Τα Α.Δ.Υ.Μ. που φυλάσσονται στις Σχολικές Μονάδες, καθώς και τα αντίγραφά τους με τα φύλλα ιατρικής εξέτασης για το Α.Δ.Υ.Μ. που φυλάσσονται στο αρχείο ιατρών ή μονάδων υγείας, δύνανται να αξιοποιούνται για ερευνητικούς σκοπούς με στόχο την εκτίμηση της υγείας του μαθητικού πληθυσμού ή/και την αξιολόγηση του θεσμού και της εφαρμογής του Α.Δ.Υ.Μ., με την τήρηση των προβλεπομένων διατάξεων για το απόρρητο των στοιχείων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και των προβλεπομένων διαδικασιών ερευνητικής πρακτικής και χορήγησης σχετικής άδειας από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
ε. Τα Α.Δ.Υ.Μ., ως έγγραφα ή ιατρικά πιστοποιητικά είναι προσβάσιμα σε ελεγκτικούς φορείς ή υπηρεσίες, οι οποίες, σύμφωνα με την ειδική κατά περίπτωση νομοθεσία λειτουργίας τους, έχουν σχετική αρμοδιότητα ελέγχου.
στ. Την ευθύνη διανομής των Α.Δ.Υ.Μ. στις σχολικές μονάδες της Χώρας έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Επίσης, το Α.Δ.Υ.Μ. δύνανται να προμηθεύονται οι γονείς – κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί ηλεκτρονικά από τους ιστότοπους των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Υγείας ή με φωτοαντίγραφο αυτού.
ζ. Το Α.Δ.Υ.Μ. είναι δημόσιο έγγραφο και διανέμεται δωρεάν.

 Δ΄ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Το Α.Δ.Υ.Μ. στις σχολικές μονάδες Π.Ε., κατά τη διάρκεια ισχύος του, αξιοποιείται για τα ακόλουθα:
α. Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
β. Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στους «Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΊΑΣ», στις λοιπές σχολικές αθλητικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου

2. Η γνωμάτευση για συμμετοχή σε αθλητικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου στις ενότητες (3) και (4) του Α.Δ.Υ.Μ. δεν ισχύει για δραστηριότητες που υλοποιούνται από άλλους φορείς πλην του σχολείου ή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3.Η παράληψη κατάθεσης του Α.Δ.Υ.Μ. μετά το Σεπτέμβριο, συνεπάγεται τη φυσική παρουσία χωρίς ενεργή συμμετοχή του μαθητή/τριας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ο δε μαθητής δεν θεωρείται αδικαιολογήτως απών, μετά από σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ύστερα από εισήγηση του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής και του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Ε΄ ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015

Επισημαίνεται ότι, ειδικά για το σχολικό έτος 2014-2015 εκτός των μαθητών των τάξεων που αναφέρονται στο κεφ. Β΄, § ζ της παρούσας εγκυκλίου, υποχρέωση προσκόμισης Α.Δ.Υ.Μ., έχουν και οι μαθητές που θα φοιτήσουν στην Ε΄ τάξη των Δημοτικών σχολείων, καθώς η ηλικιακή αυτή ομάδα έχει προσκομίσει το τελευταίο Α.Δ.Υ. πριν από δύο(2) έτη και συνεπώς δεν είναι επικαιροποιημένο.

Παρακαλούνται οι Δ/ντες Π.Ε της χώρας όπως ενημερώσουν άμεσα τα σχολεία περιοχής ευθύνης τους.
Το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων Π.Ε της χώρας, με ευθύνη των Δ/ντών και των Προϊσταμένων αυτών, να ενημερωθεί ενυπόγραφα.

ΣΥΝ.: μία (1) σελίδα

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ


 ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ

 Εσωτερική Διανομή:
1. Γραφείο κ. Υπουργού
2. Γραφείο κ. Υφυπουργού
3. Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα
4 . Δ/νση Φυσικής Αγωγής
5. Δ/νση Ιδιωτικής Εκπ/σης
6. Δ/νση Ειδικής Αγωγής
7. Δ/νση ΣΕΠΕΔ
8. Δ/νση Σπουδών Π.Ε.
9. ΓΕΠΟ

 ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΠΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
1. Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης της χώρας (έδρες τους)
 Yπόψη κκ. Περ/κών Δ/ντών.
2. Προϊσταμένους Παιδαγωγικής & Επιστημονικής Καθοδήγησης Π.Ε. (μέσω Περιφ. Δ/νσεων Εκπ/σης)
3. Σχολικούς Συμβούλους Π.Α., Δημ. Εκπ/σης & Φυσ. Αγωγής (μέσω Περιφ. Δ/νσεων Εκπ/σης)
4. Δ/νσεις Π.Ε. της χώρας (έδρες τους)

5. Δημόσια & Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία (μέσω Δ/νσεων Π.Ε.)

Εγγραφές μαθητών στις σχολικές μονάδες Π.Ε. της χώρας για το σχολικό έτος 2014-2015

ΑΔΑ: ΒΙΦΖ9-Υ68

                             ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                             
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ  
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ 
ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.  
TMHMA΄ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 

Αθήνα, 21-5-2014
Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.6/312/7965 Γ1
Ταχ. Δ/νση : Ανδρέα Παπανδρέου 37
T.K.Πόλη : 15180 – Μαρούσι
Ιστοσελίδα : http://www.minedu.gov.gr
Email : spudonpe@minedu.gov.g
Πληροφορίες : Σ. Λαπατά
Τηλέφωνο : 210 344 2247
FAX : 210 344 3354

ΠΡΟΣ : Όπως Πίνακας Αποδεκτών

ΘΕΜΑ : «Εγγραφές μαθητών στις σχολικές μονάδες Π.Ε της χώρας για το σχολικό έτος 2014-2015 – Λήξη σχολικού έτους 2013-2014»

Σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τα άρθρα 7, §1 των Π.Δ. 200/98 & 201/98 (ΦΕΚ 161Α/13-7-1998) όπως τροποποιήθηκαν από το άρθρο 7, §3 του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78Α/14-3-2000), οι εγγραφές των νηπίων και των μαθητών για κάθε σχολικό έτος πραγματοποιούνται από 1 έως 21 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους.

 Α΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
 Σύμφωνα με τις διατάξεις της §2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 200/1998 (ΦΕΚ 161Α), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις της περ. 2 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.
β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο Α.Δ.Υ.Μ.
δ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του / της Προϊσταμένου / νης του νηπιαγωγείου, από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.
ε. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.

Β΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
 Σύμφωνα με τις διατάξεις της §3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161Α), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις των περιπτώσεων 3 και 4 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014) και αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 53 του Ν. 4238/2014 (ΦΕΚ 38 τ. Α΄/17.2.2014) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, το οποίο εκδίδεται το τελευταίο πριν την εγγραφή τρίμηνο και στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης.
β. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι  έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
ε. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου.

Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.7 /229 / 53868 /Γ1/10-5-2011 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., « …Όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση Βεβαίωσης παρακολούθησης νηπιαγωγείου, οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε., στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή. Αν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν κάνει δεκτή την αίτηση των γονέων, τότε εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτ. 26, της §4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α)».
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/ 350 /67503 /Γ1/16-6-2011 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. τα πιστοποιητικά γέννησης των μαθητών αναζητούνται αυτεπάγγελτα και μόνο από τους Προϊσταμένους των Δημοσίων Νηπιαγωγείων και τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των Δημοσίων Δημοτικών Σχολείων, όπως ορίζεται από τη με αρ. πρωτ. ΔΙΑΔΠ/Α/18532 /18-8-2006 (ΦΕΚ 1309Β/13-9-2006) Υ.Α. του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Γ΄ ΛΗΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Για το σχολικό έτος 2013-2014 η διδασκαλία των μαθημάτων θα λήξει την Παρασκευή 13-6-2014, ημέρα κατά την οποία θα χορηγηθούν οι τίτλοι προόδου και θα αποσταλούν οι τίτλοι σπουδών των μαθητών της ΣΤ τάξης για την εγγραφή τους στα γυμνάσια.
Παρακαλούνται οι Δ/ντες Π.Ε της χώρας όπως ενημερώσουν άμεσα τα σχολεία περιοχής ευθύνης τους.

Το διδακτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων Π.Ε της χώρας, με ευθύνη των Δ/ντών και των Προϊσταμένων αυτών, να ενημερωθεί ενυπόγραφα.


 Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
 ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ


Π Ι Ν Α Κ Α Σ  Α Π Ο Δ Ε Κ Τ Ω Ν
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ (ΠΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ)

1.Περιφερειακές Δ/νσεις Εκ/σης της χώρας (έδρες τους)
2. Προϊσταμένους Παιδαγωγικής & Επιστημονικής Καθοδήγησης Π.Ε.
 (μέσω Περιφ. Δ/νσεων Εκπ/σης)
3. Σχολικούς Συμβούλους Π.Α. & Δημ. Εκπ/σης.
 (μέσω Περιφ. Δ/νσεων Εκπ/σης)
4. Δ/νσεις Π.Ε. της χώρας (έδρες τους)
5. Δημόσια & Ιδιωτικά Δημ. Σχολεία & Νηπ/γεία της χώρας
 (μέσω Δ/νσεων Π.Ε.)


ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
1. Δ/νση Ειδικής Αγωγής
2. Δ/νση Ιδιωτικής Εκπ/σης
3. Δ/νση Εκκλησιαστικής Εκπ/σης
4. Δ/νση Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων
5. ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.
6. Γ.Ε.Π.Ο
7. Δ/νση Σπουδών Π.Ε. Τμήμα Γ΄

Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Έκθεση Βιβλίου

Μετά τις διακοπές του Πάσχα, επανερχόμαστε δυναμικά.
Πώς;
Με μια έκθεση βιβλίου στο νηπιαγωγείο μας. Το Σάββατο αυτό, μετά τη βόλτα σας στην εξοχή, περάστε μια βόλτα και από το νηπιαγωγείο μας!!!




Σας περιμένουμε όλους.

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά (παιχνίδια)

Ανάμεσα και κατά τη διάρκεια του "πυρετού" των πασχαλινών κατασκευών μας, δεν παραλείψαμε να παίζουμε παιχνίδια όλη την ώρα.
Για να ξεκουραζόμαστε και να χαλαρώνουμε ανάμεσα στις κατασκευές και τις δραστηριότητες μας οργανώσαμε συγκεκριμένα "πασχαλινά παιχνίδια"
Τις ιδέες μας αντλήσαμε από το περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο", τεύχος Νο 80 Μάρτιος - Απρίλιος 2011.

"Λαγοί και Πασχαλίτσες μπέρδεψαν τους ρόλους τους"

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυο ομάδες, τους λαγούς και τις πασχαλίτσες. Με τη συνοδεία μουσικής λαγοί και πασχαλίτσες κινούνται στο χώρο, οι μεν με μεγάλα πηδήματα, οι δε στα τέσσερα, χωρίς να ενοχλούν τους διπλανούς τους. Με την παύση της μουσικής οι λαγοί ψάχνουν να ζευγαρώσουν με μια πασχαλίτσα. Όταν ακουμπήσουν την πασχαλίτσα μεταμορφώνονται και εκείνοι σε πασχαλίτσες και κάθονται στα τέσσερα. Με την έναρξη της μουσικής κινούνται όλοι τώρα σαν πασχαλίτσες. Στην επόμενη παύση της μουσικής οι λαγοί πρέπει να ξαναβρούν το ίδιο ζευγάρι ,με πριν, να το ακουμπήσουν και να ξαναγίνουν λαγοί. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με τις πασχαλίτσες στον αντίστοιχο ρόλο.











"Ήρθε η Πασχαλιά, μάζεψε αυγά" ή αλλιώς "Αυγουλογράμματα και Αυγουλομαχίες" (δική μας ονομασία).


Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα γράμματα του αλφαβήτου, να ασκήσουν την παρατηρητικότητα τους, να τρέξουν, να διασκεδάσουν.

Υλικά: Πολλά αυγά από κανσόν χαρτί, όπου επάνω τους είναι γραμμένο ένα γράμμα του αλφαβήτου.
(Στο νηπιαγωγείο μας φτιάξαμε σε αρχείο word 48 χρωματιστά αυγά και αφού τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε, παίξαμε με αυτά το παιχνίδι). 
Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Περιγραφή: Τα παιδιά σε δυο ισάριθμες σειρές στέκονται σε μια απόσταση από δύο στεφάνια που είναι τοποθετημένα απέναντι τους, π.χ. κόκκινο στεφάνι - κόκκινη ομάδα, κίτρινο στεφάνι-κίτρινη ομάδα. Μέσα στο κάθε στεφάνι υπάρχουν τόσα αυγά όσα και τα παιδιά. Αφήνουμε δίπλα από κάθε αρχηγό ομάδας τα αυγά που υπάρχουν αντίστοιχα στο απέναντι τους στεφάνι, π.χ. τα αυγά που υπάρχουν στο κίτρινο στεφάνι τα αφήνουμε δίπλα στον αρχηγό της κίτρινης ομάδας. Με το σύνθημα μας, ξεκινά το παιχνίδι. Τα δυο πρώτα παιδιά πρέπει να πάρουν ένα αυγό-γράμμα από τη στήλη δίπλα τους και όσο πιο γρήγορα να εντοπίσουν αυγό με το γράμμα που έχει το αυγό που κρατούν στο στεφάνι της ομάδας τους. Το παίρνουν, επιστρέφουν στην ομάδα τους, αγγίζουν το παιδί της ομάδας τους που είναι πρώτο στη σειρά και τότε εκείνο διαλέγει ένα γράμμα και επαναλαμβάνει την παραπάνω διαδικασία.
Όποια ομάδα παιδιών τελειώσει πιο γρήγορα, αφού πρώτα γίνει ενώπιον των ομάδων ο έλεγχος των αυγουλογραμμάτων, είναι η νικήτρια.
(Ασφαλώς το παιχνίδι παίζεται καλύτερα σε εξωτερικό χώρο. Στο νηπιαγωγείο μας την πρώτη ημέρα το παίξαμε μέσα στην τάξη, επειδή έβρεχε. Την επόμενη το επαναλάβαμε και στην αυλή μας).












"Αυγουλάκια στο καλάθι"

Σκοπός: Να μάθουν τις έννοιες του ίδιου και του διαφορετικού και να ομαδοποιούν ανάλογα, να μάθουν να αντιδρούν γρήγορα στα ερεθίσματα, να παρατηρούν και να περιγράφουν, να σέβονται και να ακολουθούν τους κανόνες του παιχνιδιού.

Υλικά: Έχουμε κατασκευάσει από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος και μεγέθους, αυγά, ανά δύο όμοια. Το ένα ζευγάρι αυγών έχει, για παράδειγμα, κάθετες γραμμές, το άλλο οριζόντιες, το τρίτο έχει πάνω καρδούλες, το τέταρτο λουλουδάκια κ.ο.κ. Στεφάνια τόσα όσα τα παιδιά και μουσική.
 (στο νηπιαγωγείο μας σχεδιάσαμε τα αυγά σε αρχείο word, που θα βρείτε εδώ, τα τυπώσαμε σε χρωματιστά χαρτιά, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε.Επίσης δεν χρησιμοποιήσαμε στεφάνια.)

Πώς εκτελέσαμε το παιχνίδι εμείς στο νηπιαγωγείο.

Το πρώτο παιχνίδι ήταν να σκορπίσουμε τα αυγά στην μοκέτα μας και τα παιδιά να βρουν τα όμοια ζεύγη και να τα τοποθετήσουν στην παρεούλα.

Το δεύτερο παιχνίδι μας ήταν να αριθμήσουμε τα ζευγάρια και τα αυγά μόνα τους ξεχωριστά.

Το τρίτο μας παιχνίδι ήταν να έρχεται ένα παιδί στην παρεούλα, να επιλέγει ένα ζευγάρι αυγών, να το περιγράφει και στη συνέχεια το επόμενο παιδί στη σειρά να το βρίσκει και να το δίνει στο παιδί που το περιέγραψε.

Το τέταρτο παιχνίδι μας ήταν, αφού επιλέξουν τα μισά παιδιά ζευγάρια αυγών και τα περιγράψουν, να μοιράσουν στο παιδί της αρεσκείας το ένα από τα αυγά που κρατούσαν. Στη συνέχεια με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά σκορπίστηκαν στο χώρο της τάξης, χορεύοντας. Με την παύση της μουσικής, τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν το αυγό-ζευγάρι τους και να πάρουν μαζί μια πόζα-στάση, ακίνητα ( στο τελευταίο παιχνίδι, έπαιξε και η δασκάλα επειδή ήμαστε μόνος αριθμός, οπότε δεν υπάρχουν φωτογραφικά ντοκουμέντα).





Το παιχνίδι όπως το προτείνει το περιοδικό:
Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά στον κύκλο και παρουσιάζουμε τα αυγά. Τα βάζουμε δηλαδή σκόρπια κάτω και ζητάμε από τα παιδιά να τα παρατηρήσουν. Γρήγορα εντοπίζουν τα όμοια από τα διαφορετικά και τα κάνουν ζευγάρια. Ζητάμε από κάθε παιδί να πάρει ένα αυγό. Βάζουμε μουσική και με τη μουσική παρακινούμε τα παιδιά να σηκωθούν και να κινηθούν στο χώρο. Μόλις, όμως, η μουσική σταματήσει πρέπει να βρούνε το κάθε παιδί, τον φίλο ή τη φίλη που κρατάει αυγό ίδιο με το δικό του και να γίνουν ζευγάρι.
Βάζουμε κάτω και σκόρπια στην αίθουσα στεφάνια, τόσα όσα και τα παιδιά. Η μουσική αρχίζει και πάλι, τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Μόλις η μουσική σταματήσει το κάθε παιδί μπαίνει μέσα σε ένα στεφάνι, που είναι το υποτιθέμενο καλάθι του λαγού. Αφήνουν μέσα το αυγό που κρατάνε.Με τη μουσική χορεύουν τριγύρω από τα στεφάνια. Εμείς φροντίζουμε να αφαιρέσουμε στεφάνι και αυγό. Ένα κάθε φορά. Μόλις η μουσική σταματήσει, το κάθε παιδί πρέπει να βρει στεφάνι με αυγό να μπει μέσα. Το παιδί που θα μείνει χωρίς στεφάνι πρέπει να καθίσει στην άκρη. Το παιχνίδι συνεχίζεται, εμείς κάθε φορά φροντίζουμε να αφαιρούμε στεφάνι και αυγό, μέχρι στο τέλος να μείνει ένα μόνο παιδί, που θα καταφέρει να έχει στεφάνι και αυγό. Αυτό το παιδί είναι και ο νικητής.

"Το πονηρό αυγό"

Σκοπός: Να μπορούν τα παιδιά να αναγνωρίζουν όλα τα γράμματα που συνθέτουν μια λέξη. Να αναπτύξουν την προσοχή και την παρατηρητικότητα τους.

Υλικά: Πολλά αυγά φτιαγμένα από κανσόν χαρτί του ιδίου χρώματος,όπου επάνω είναι γραμμένες λέξεις ανά τρεις όμοιες και ανάμεσα τους και μία διαφορετική. Για παράδειγμα: μάτι, μάτι, μάτι, μαλλί. Κότα, κότα, κότα, κόλλα. Μαμά, μαμά, μαμά, μάτι.
(Εμείς και πάλι δημιουργήσαμε αρχείο word, το τυπώσαμε σε διαφορετικά χρώματα, τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε. Δυστυχώς όμως, αυτό το παιχνίδι δεν προλάβαμε να το παίξουμε. Το αρχείο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Περιγραφή: Τα παιδιά είναι καθισμένα στον κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου τοποθετούμε τα αυγά με τις λέξεις σε σειρές. Αφήνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τα αυγά και στη συνέχεια καλούμε τα παιδιά να βρούνε από κάθε σειρά αυγών το διαφορετικό, πονηρό εκείνο αυγό που, αν και δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα, μπήκε στην παρέα τους. Τα παιδιά γρήγορα μπαίνουν στο πνεύμα του παιχνιδιού και εντοπίζουν τα πονηρά αυγά.

ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

"Βοήθησε το λαγό να μαζέψει αυγά για όλα τα καλά παιδιά"

Σκοπός: Να αναγνωρίζουν τα παιδιά τους αριθμούς, να απαριθμούν σωστά τα αντικείμενα, να διασκεδάζουν.

Υλικά: Δυο μεγάλοι λαγοί από κανσόν χαρτί, πολλά αυγά, επίσης από κανσόν χαρτί, ζάρι με αριθμούς.

Περιγραφή: Καλούμε τα παιδιά ανά δύο. Δίνουμε σε κάθε παιδί από δέκα αυγά. Ποιο πρώτα θα καταφέρει να δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό; Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι εναλλάξ. Βάζουν μέσα στην αγκαλιά του λαγού τόσα αυγά όσα τους λέει ο αριθμός στο ζάρι. Νικητής είναι το παιδί που πρώτο θα δώσει όλα τα αυγά του στο λαγό. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι τα δώσουν όλα τα παιδιά τα αυγά τους στο λαγό.

"Το κυνήγι του κρυμμένου αυγού"

Ένα παιδί βγαίνει έξω από την τάξη. Οι υπόλοιποι αποφασίζουμε που θα κρύψουμε το αυγό. Μόλις είμαστε έτοιμοι, φωνάζουμε αυτόν που τα φυλάει και χτύπημα των χεριών τον καθοδηγούμε. Χτυπάμε σιγά όταν απομακρύνεται από την κρυψώνα και δυνατά όταν πλησιάζει. Όσο πιο πολύ πλησιάζει τόσο δυναμώνουμε το χτύπημα των χεριών.

"Σιγά τ' αυγά"

Σκορπίζουμε το πάτωμα αυγά από φελιζόλ. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια. Ένα παιδί είναι ο τυφλός και του δένουμε τα μάτια με ένα μαντίλι. Το άλλο παιδί είναι ο οδηγός του. Με τη συνοδεία ήρεμης μουσικής ο οδηγός πρέπει να οδηγήσει τον τυφλό στην άλλη πλευρά της τάξης χωρίς να πατήσει ή να κλωτσήσει τα αυγά.

"Ο μύθος της παπαρούνας"

Τα αγόρια της τάξης στέκονται με χέρια σε έκταση και σχηματίζουν σταυρό. Τα κορίτσια είναι άσπρες παπαρούνες και με ζωηρή μουσική κινούνται γύρω από τους σταυρούς. Μόλις η μουσική αλλάξει και γίνει θλιμμένη τα κορίτσια μαζεύονται και γονατίζουν γύρω από τους σταυρούς. Τα αγόρια τις βάφουν κόκκινες, σκορπίζοντας πάνω τους κομματάκια από κόκκινο γκοφρέ χαρτί. Οι κόκκινες παπαρούνες τώρα, παίρνουν τους σταυρούς από το χέρι και περπατούν αγκαλιασμένοι μέχρι την παύση της μουσικής.

"Αυγοσαλάτα"

Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες. Δένουμε στο μπράτσο των παιδιών μία κορδέλα από γκοφρέ χαρτί διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα (κόκκινο, κίτρινο και μπλε). Με το χτύπημα του ταμπουρίνου σε ρυθμό τέσσερα τέταρτα τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Με ένα δυνατό χτύπημα του ταμπουρίνου η νηπιαγωγός ονομάζει ένα χρώμα. Τα παιδιά που έχουν αυτό το χρώμα στο μπράτσο τους πέφτουν κάτω και ξαπλώνουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα χρώματα. Όταν όλα τα παιδιά είναι ξαπλωμένα στο πάτωμα, ο ρυθμός του ταμπουρίνου γίνεται δύο όγδοα και τα παιδιά ανακατεύονται και γίνονται αυγοσαλάτα.




Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά (κατασκευές και άλλα)

Αρχίσαμε να μιλάμε για το Πάσχα, πριν δύο εβδομάδες στο νηπιαγωγείο μας. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση μιας ιστορίας από το βιβλίο "Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα". Η ιστορία αυτή αναφερόταν στην παπαρούνα και το κατακόκκινο χρώμα της. Μας μετέφερε κατευθείαν στην εικόνα της σταύρωσης και από κει ξεκίνησε και όλη η συζήτηση μας σχετικά.
Συνεχίσαμε με γεωγραφία και ψάξαμε στο χάρτη την Ιερουσαλήμ, την πόλη που εκτυλίχτηκαν όλα τα γεγονότα των Παθών του Χριστού.
Εμπνευστήκαμε από τις ιστορίες που διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε και μεις.




"Γράψαμε" τη λέξη Πάσχα με τις καρτέλες ανάγνωσης που έχουμε στο σχολείο και γνωρίσαμε το γράμμα π,Π.


Το αλφαβητάρι με τους γλωσσοδέτες

Παιχνίδι: Ποιος θα βρει τα περισσότερα;

Οι παρεούλες της αλφαβήτας

Η μπουγάδα της αλφαβήτας
"Μετρήσαμε" και λίγα αυγά (6), με τη βοήθεια μιας δραστηριότητας με τα χρωματιστά αυγά.



Δημιουργήσαμε ο καθένας το δικό του "αυγουλόδεντρο", με χαρτόνι κανσόν, τέμπερες και αυγά με διάφορα μοτίβα, τα οποία χρωματίσαμε με μαρκαδόρους και κρεμάσαμε στο αυγουλόδεντρο.


Τραγουδήσαμε και χορέψαμε με το τραγούδι της Μ. Θεοδωράκη από το περιοδικό Παράθυρο ", η Μαλάμω, η κοτούλα και τα κόκκινα αυγά.




Μετά τη Μαλάμω, βάψαμε και τα δικά αυγά κόκκινα, στο σχολείο. Το κάνουμε κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ακολουθήθηκε η παράδοση!

Παράλληλα με όλα αυτά προχωρούσαμε τις τρει κατασκευές μας για αυτό το Πάσχα: κάρτα, καλαθάκι και λαμπάδα.

α. Κάρτα
Κάρτα (από το περιοδικό Παράθυρο)
Αρχίσαμε κολλώντας τα πούπουλα, κόβοντας και κολλώντας το κοτοπουλάκι. Κόψαμε στη συνέχεια τα αυγουλάκια, αφού κάναμε και λίγα Μαθηματικά, κάνοντας σειραθέτηση. Τα κολλήσαμε κι αυτά, γράψαμε ευχές στην κάρτα μας, και αυτό ήταν.



























β. Καλάθι
Καλαθάκι (από το περιοδικό Παράθυρο)
Κόψαμε τα λουλούδια μας, κόψαμε τα καλάθια μας, τα συναρμολόγησε η δασκάλα, τα γεμίσαμε χορταράκι και βάλαμε μέσα τα αυγά που βάψαμε και άλλα πολλά σοκολατένια.









γ. Λαμπάδα 
Λαμπάδα με ρύζι
Η φετινή μας λαμπάδα, είχε την περισσότερη προετοιμασία από τις άλλες δύο κατασκευές μας. 
Πρώτα, βάψαμε το ρύζι, αφού το βυθίσαμε σε νερό με γκοφρέ χαρτί του χρώματος της αρεσκείας μας και το αφήσαμε σχεδόν ένα 24ωρο για να "δέσει" καλά το χρώμα.
Στη συνέχεια το στραγγίσαμε και το απλώσαμε πάνω σε εφημερίδες να στεγνώσει εντελώς.
Μοιράσαμε στα παιδιά λαμπάδες - το καθένα επέλεξε το χρώμα που του άρεσε.
Μετά, τα παιδιά μας, επέλεξαν το καθένα ξεχωριστά αν ήθελαν να ανακατέψουν το ρύζι ή να βάλουν στη λαμπάδα τους, στρώσεις από ένα χρώμα τη φορά.
Τα περισσότερα επέλεξαν το ανακατεμένο χρωματιστό ρύζι.
Βάλαμε ατλακόλλα (χωρίς να τη διαλύσουμε) με πινέλο στο μέρος της λαμπάδας που θέλαμε να κολλήσουμε το ρύζι, απλώσαμε το ρύζι σε μια εφημερίδα και κυλήσαμε τη λαμπάδα μας πάνω στο ρύζι.
Επιλέξαμε κορδέλες και πετράδια και η δασκάλα φυσικά τα έδεσε και τα κόλλησε με σιλικόνη.












Να τα πως περιμένουν τα παιδιά να τα πάρουν,μόλις αποχαιρετιστούμε!!
















Και του χρόνου να' μαστε γεροί, καλά και μαζί!!