Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

Εκδηλώσεις στο Νηπιαγωγείο μας

Ο κόσμος των συναισθημάτων
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "O κόσμος των συναισθημάτων" από την ομάδα " H Κιβωτός της γνώσης" (τηλ. 210-6215 628 / 210-9585 919).
Βρέθηκε κοντά μας η κα Αντιγόνη και μας ταξίδεψε με πολλούς τρόπους στα συναισθήματα.

Αρχίζοντας το πρόγραμμα και για να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας, είπαμε το όνομά μας και τι είναι αυτό που μας κάνει χαρούμενους.
Μερικές από τις απαντήσεις που λάβαμε:

Αγάπη: Είμαι χαρούμενη όταν κάνω μπαλέτο.
Δανάη: Είμαι χαρούμενη όταν πάω σε σπίτι ενός φίλου μου.
Χρήστος: Είμαι χαρούμενος όταν παίζω με τον αδερφό μου, τη μαμά μου και τον μπαμπά μου.
Κάτια: Όταν πηγαίνω σε πάρτι με τις ξαδέρφες μου.
Κων/νος: Όταν παίζω με τα αυτοκινητάκια μου.
Ιωάννα: Είμαι χαρούμενη όταν χορεύω.
Γιώργος Κορ.: Είμαι χαρούμενος όταν ζωγραφίζω.
Παναγιώτης: Όταν ο μπαμπάς μας πηγαίνει στο τσίρκο με την αδερφή μου την Ειρήνη.
Εύη: Όταν κάνω τραμπολίνο.
Γιάννης: Όταν πηγαίνω κολυμβητήριο.
Άγγελος: Όταν ζωγραφίζω.
Αντέλα: Είμαι χαρούμενη όταν πάω με τους φίλους μου ζωγραφική.
Γιώργος Καλ.'Οταν πηγαίνω στο σπίτι του Ηλία.
Σταματίνα: Όταν ζωγραφίζω.
Αλέξης: Όταν παίζω με τους φίλους μου.
Ηλίας: Όταν ζωγραφίζω.
Ελεάννα: Όταν πάω σε ενα πάρτι της Κάτιας.
Ειρήνη: Όταν τρώω παγωτάκι.
Δημήτρης: Όταν πηγαίνω στο τσίρκο.
Μάριος: Όταν πηγαίνω για κολυμβητήριο.

Στη συνέχεια αφού είπαμε και τα ονόματα πολλών συναισθημάτων, τα οπτικοποιήσαμε και παίξαμε παντομίμα σε ομάδες. Δείτε τι ακριβώς κάναμε:






















Στη συνέχεια δημιουργήσαμε το "φανταστικό δικό μας παραμύθι". Μεταφερθήκαμε με το αερόστατο στη χώρα των παραμυθιών με τις νεράιδες, τους μάγους και τις μάγισσες:
...η μαγική χρυσόσκονη σήκωσε ψηλά στον αέρα το αερόστατο μας και ξεκινήσαμε....




......ταξιδέψαμε, ταξιδέψαμε ώσπου φτάσαμε....
 
 Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα κοριτσάκι που το έλεγαν Λουλουδοκαρδουλένια.
Ήταν με την οικογένειά της, τη μαμά, το μπαμπά και τ΄αδέρφια της και ένιωθε πολλλή αγάπη αλλά μερικές φορές και λύπη και θυμό.

 Ζούσε σε μια πολύ μαύρη πόλη που οι άνθρωποι ένιωθαν άσχημα και στεναχώρια και θυμό.

 
Η Λουλουδοκαρδουλένια όμως έπαιζε και τους φίλους της και τότε ένιωθε πολλή αγάπη και χαρά.

Βρέθηκε σε ένα καράβι για να πάει αρχικά στην Κρήτη, επειδή ήταν πιο φωτεινή από την πόλη της.

 Ξαφνικά εκεί που ήταν στο καράβι μόνη της, ήρθε ένα τεράστιο, μεγάλο κύμα και η Λουλουδοκαρδουλένια φοβήθηκε πολύ.

Όμως πάνω από το μεγάλο κύμα εμφανίστηκε από το πουθενά η γοργόνα Χρυσάνθη-Άριελ. Η Λουλουδοκαρδουλένια ένιωσε χαρά και ανακούφιση.

Η γοργόνα της έδωσε ένα κλειδί που ανοίγει έναν θησαυρό.

 Μετά την οδήγησε στο  βυθό, στο σπίτι της και εκεί βρισκόταν και ο θησαυρός μαζί με τα ψαράκια.

Εκεί βρήκε τελικά ένα σεντούκι. Τι θα γίνει όταν το ανοίξει;Τι θα εμφανιστεί;

Αφού άνοιξε το σεντούκι, βρήκε μέσα μία ζωγραφιά με δυο φίλους που ήταν αγαπημένοι και ευτυχισμένοι.

 Κατάλαβε λοιπόν, ότι έπρεπε να γυρίσει πίσω στους φίλους της και με τη χαρά και την ευτυχία τους να φωτίσουν τη μαύρη πόλη τους.

Έτσι φωτίστηκε η πόλη τους κι ένιωσαν όλοι οι άνθρωποι χαρούμενοι και ευτυχισμένοι όπως ένιωθαν και εκείνη και οι φίλοι της.

Ύστερα παίξαμε όλοι μαζί το παιχνίδι "Η θάλασσα της χαράς". Σ΄αυτή τη θάλασσα τα ψάρια και τα κύματα μένουν ακίνητα όταν ακούγονται λυπητερά και στενάχωρα λόγια, ενώ αντίθετα χοροπηδούν και χαίρονται όταν ακούγονται λόγια χαράς. 
Παίξαμε λοιπόν το παιχνίδι βασισμένοι στην παρακάτω ιστορία:

  • Σήμερα το πρωί , ξύπνησα με πολύ κέφι και ήρθα στο σχολείο. 
  • Στη διαδρομή για το σχολείο είδα ένα χτυπημένο πουλάκι. Προσπάθησα να το πλησιάσω, να δω τι έχει και είδα ότι ήταν πολύ βαριά χτυπημένο.
  • Μια κυρία με πλησίασε και μου είπε ότι θα φροντίσει εκείνη το πουλάκι και θα γίνει πολύ πολύ καλά.
  • Έτσι συνέχισα το δρόμο μου για το σχολείο. Φτάνοντας εκεί η δασκάλα μας είπε ότι θα πάμε εκδρομή στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο.
  • Ο καλύτερος μου φίλος όμως ήταν άρρωστος σήμερα και δεν θα ερχόταν μαζί μας.
  •  Στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο θα δω τόσα ζωάκια που τόσο αγαπώ.
  • Στο δρόμο όμως για το πάρκο, το λεωφορείο "έπαθε λάστιχο" και ο οδηγός έκανε πολλή ώρα να το αλλάξει.
  • Όταν φτάσαμε στο πάρκο μας υποδέχτηκαν οι φύλακες με πολύ χαρά και μας έδωσαν καραμελίτσες.
  • Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο κατάλαβα ότι σήμερα κάποιες στιγμές λυπήθηκα και άλλες  χάρηκα πολύ.
  • Κατάλαβα επίσης ότι αξίζει να προσπαθούμε, ακόμη κι αν είμαστε για λίγο λυπημένοι , να γίνουμε πάλι χαρούμενοι.   




  
Τέλος, ζωγραφίσαμε το "ρολόι των συναισθημάτων". Σε ένα χαρτόνι, χωρισμένο σε 4 μέρη, τα παιδιά ζωγράφισαν αρχικά τη χαρά και τη λύπη και στη συνέχεια 2 άλλα συναισθήματα που ήθελαν. Η κα Αντιγόνη έβαλε στις εργασίες όλων έναν δείκτη ρολογιού. Κάθε μέρα, τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν το ρολόι των συναισθημάτων για να εκφράζουν πώς νιώθουν μια συγκεκριμένη στιγμή.

































Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Γράμματα - Αριθμοί

Οδηγίες προς "ναυτιλομένους"...  γονείς

Ο οδηγός του Γονέα του ολοήμερου νηπιαγωγείου έχει συγκεντρωμένες όλες εκείνες τις οδηγίες με τις οποίες κατά καιρούς ενημερώνουμε τους γονείς.
Δείτε τις όλες συγκεντρωμένες σε ένα πολύ ωραίο και προσεγμένο κείμενο:












Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Εκδηλώσεις στο Νηπιαγωγείο μας

Λυκόβρυση 4/2/2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί Γονείς

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την Παρασκευή 08-02-2013 στο νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιηθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο κόσμος των συναισθημάτων» από την ομάδα «Κιβωτός της Γνώσης».

Κόστος συμμετοχής ανά άτομο: 3,5 ευρώ

«Κάθε συναίσθημα του ανθρώπου είναι μοναδικό. Το κάθε παιδί καλείται να εκφράσει το συναίσθημα της χαράς και να μαντέψει τα συναισθήματα μέσω παντομίμας. Τα παιδιά δημιουργούν και δραματοποιούν το δικό τους μοναδικό παραμύθι, αντλώντας από κάθε κομμάτι του παραμυθιού τα συναισθήματα που προκύπτουν. Κάνοντας άσκηση κινητικής αγωγής δημιουργούν μία ατομική κατασκευή που εκπροσωπεί το συναίσθημά τους».

Θα επιθυμούσαμε το παρακάτω να επιστραφεί υπογεγραμμένο, είτε το παιδί συμμετάσχει στο πρόγραμμα είτε όχι, μέχρι την Τετάρτη 06-02-2013.

Από το Νηπιαγωγείο

-------------------------------------------------------------------------------------------------
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ο κάτωθι υπογεγραμμένος _____________________________

γονέας ή κηδεμόνας του /της ___________________________

δηλώνω υπεύθυνα ότι δέχομαι / δεν δέχομαι το παιδί μου να συμμετάσχει στο

εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 08-02-2013,

στο νηπιαγωγείο μας.

Ο/Η Δηλών/ούσα

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Χειμωνιάτικο τοπίο

Με το "καλημέρα" της νέας χρονιάς (8-1-2013), εδώ στην Αθήνα, ο καιρός αγρίεψε σε σημείο να δούμε χιόνι στρωμένο στη γη!!
Δεν το χορτάσαμε βέβαια, γι' αυτό αποφασίσαμε να το αποτυπώσουμε σε ομαδική εργασία, να το βάλουμε στον τοίχο μας για να το έχουμε κοντά μας μέχρι να το χορτάσουμε.

Την ιδέα για το τοπίο την δανειστήκαμε από τις συναδέρφους του 5ου Νηπιαγωγείου Σερρών και τη διαμορφώσαμε στα μέτρα μας με κάποιες μικρές αλλαγές.

Σε μπλε χαρτί του μέτρου αρχικά με τέμπερα γεμίσαμε το τοπίο με χιονονιφάδες. Στη συνέχεια κάναμε τα δέντρα που ήταν στάμπα της παλάμης μας με καφέ χρώμα σε άσπρο χαρτί. Όταν στέγνωσαν τα "δέντρα" μας τα κόψαμε αφήνοντας λίγο από το άσπρο χαρτί για να δίνει την αίσθηση του χιονισμένου δέντρου. Χρωματίσαμε με μαρκαδόρους παιδιά που παίζουν στο χιόνι, ή φορούν χειμωνιάτικα ρούχα και είμαστε έτοιμοι για τη δημιουργία του τοπίου.
   
Στο κάτω μέρος του μπλε χαρτιού κολλήσαμε με ατλακόλ ένα ασυνήθιστο υλικό για χειροτεχνίες : χαρτί τουαλέτας! Πάνω σε αυτό κολλήσαμε τα δέντρα μας και ανάμεσα τους τα χρωματιστά παιδιά του χειμώνα που έπαιζαν χιονοπόλεμο!













 

Το τραγούδι του χειμώνα

Με το γνωστό ποίημα "Η παγωνιά", φέραμε τα παιδιά σε επαφή με τις "φωνούλες" του αλφάβητου: τα φωνήεντα.
Με αφορμή το ποίημα κατασκευάσαμε τον παρακάτω πίνακα αναφοράς με τα φωνήεντα:
Φωνάξαμε δυνατά τις φωνούλες, βρήκαμε λέξεις, απομνημονεύσαμε τις επιμέρους στροφές του ποιήματος.
Και φυσικά το βάλαμε στο φάκελο των ποιημάτων και των τραγουδιών μας:

Βασιλόπιτα

Για να μας πάει καλά η χρονιά την αρχίσαμε φτιάχνοντας - τι άλλο - βασιλόπιτα!
Μοσχομύρισε το σχολείο μας με τις δημιουργίες από τα μικρά χεράκια των παιδιών μας.
Μπήκαμε στην κουζίνα μας και φτιάξαμε το πιο νόστιμο γλύκισμα.
Πρώτα η συνταγή και τα υλικά.
Στη συνέχεια η παρασκευή και το πολυπόθητο ζύμωμα όπου τα χεράκια ανακατεύουν με μεγάλη ευχαρίστηση το αλεύρι με το βούτυρο, τα αυγά τη ζάχαρη και το πορτοκάλι.
Βάλαμε τη ζύμη στο ταψί, γρήγορα στο φούρνο και μοσχομύρισε όλη η γειτονιά!
Στο τέλος το στολίσαμε με άχνη και γράψαμε το έτος: 2013.
Και η αγωνία κορυφώθηκε: ποιός θα είναι ο τυχερός της σχολικής χρονιάς;



















     Και του χρόνου!

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Άκου, δες, βάλε! Γράμματα

  Άσκηση-παιχνίδι για τις μορφές των γραμμάτων.


"Μπερδεύει πολύ τα γράμματα, δεν μπορεί να μου πει εύκολα ποιο είναι κάθε γράμμα. Η νηπιαγωγός/δασκάλα του μου είπε να κάνουμε εξάσκηση γιατί είναι λίγο πιο πίσω απο τα άλλα παιδιά"!

Μια συχνή μαρτυρία γονιών παιδιών στο Νηπιαγωγείο ή στη Α' Δημοτικού όπου δυσκολεύονται στην αναγνώριση των μορφών των γραμμάτων και στην αντιστοίχηση του ήχου κάθε γράμματος με το σχήμα του. Επίσης αποτελεί ένα συχνό σύμπτωμα "σύγχυσης" σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες.

Υπάρχει πληθώρα ασκήσεων που γίνονται με σκοπό να ενισχυθεί η αναγνώριση των γραμμάτων ως μορφές που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένους ήχους. Μια απλή άσκηση-παιχνίδι πρώτης ανάγνωσης που γίνεται στα Προγράμματα Προσχολικής & Πρωτοσχολικής ενίσχυσης είναι η "Άκου, δες, βάλε"! και βοηθά διασκεδαστικά το παιδί να ξεπεράσει τη δυσκολία του ως προς τη μορφολογία των γραμμάτων.

Υλικά: χαρτί Α4 και γράμματα-μαγνητάκια

Άσκηση-παιχνίδι: Γράφουμε με διάφορα χρώματα όλα τα γράμματα της αλφαβήτου σε ένα χαρτί. Το τοθετούμε στο ψυγείο σε ύψος κατάλληλο για το παιδί και βάζουμε απο κάτω τα γράμματα - μαγνητάκια.


Κάθε φορά που το παιδί μαθαίνει ένα γράμμα στο νηπιαγωγείο/σχολείο μπορείτε να βάζετε το αντίστοιχο γράμμα στο χαρτί. Ο τρόπος εκφοράς του γράμματος δεν γίνεται με το όνομα του πχ. άλφα, κάπα, ρο αλλά με τον ήχο που κάνει κάθε γράμμα δηλ. /ρρρρρ/ /αααα/ /σσσσ/ κτλ. Αυτό θα βοηθήσει στη πιο γρήγορη φωνημική επίγνωση δηλ. να αντιστοιχεί τον σωστό ήχο με το σωστό γράμμα.



Οι τρόποι για να παίξετε αυτό το παιχνίδι:

  • Να βάζετε το γράμμα που μαθαίνει κάθε φορά στο σχολείο.
  • Να δείχνετε κάθε γράμμα του χαρτιού και να του ζητάτε να βάζει το αντίστοιχο μαγνητάκι.
  • Να προφέρετε τον ήχο γραμμάτων, να τα αναγνωρίζει και να βάζει το αντίστοιχο μαγνητάκι.
  • Να κάνετε "επανάληψη" των γραμμάτων που έχει μάθει ζητώντας του να τα βάλει στη σωστή θέση.
  • Να του λέτε λέξεις που ξεκινούν απο ένα γράμμα και να ζητάτε να σας το πει και έπειτα να το τοποθετήσει στο χαρτί.
  • Να δείχνετε ενα γράμμα και να ζητάτε να σας πει αυτό λέξεις που ξεκινούν απο αυτό το γράμμα.
  • Να λέτε λέξεις και να ζητάτε να σας πει αν ακούει ένα συγκεκριμένο γράμμα πχ. /λ/, να σας το δείχνει και να το βάζει στο χαρτί.
Το παιχνίδι εμπλουτίζεται με πολλές παρόμοιες οδηγίες και αυτό οδηγεί σε εξάσκηση και καλύτερο χειρισμό των γραμμάτων-φωνημάτων. 

Βασικό tip: Οι γονείς μπορούν να αφήνουν αναρτημένο το χαρτί στο ψυγείο και με κάθε ευκαιρία να επανέρχονται με τη μορφή παιχνιδιού. Η διάρκεια μπορεί να είναι ολιγόλεπτη.

Απευθύνεται: Σε παιδιά Νηπιαγωγείο και Πρωτοσχολικής ηλικίας που δυσκολεύονται να "ξεχωρίσουν" τα γράμματα και σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που έχουν ελλείμματα στη φωνημική τους επίγνωση και χρειάζονται ενίσχυση. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.
Πηγή:
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter
 

Αριθμοί στην καθημερινότητα μας

"Πόσα στο σπίτι μας;" Παιχνίδι Πρώτης αρίθμησης.



Στη σειρά των παιχνιδιών πρώτης αρίθμησης μπορούν να γίνουν πλήθος απο απλά, αλλά με φαντασία, παιχνίδια. Αυτά τα παιχνίδια σκοπό έχουν να λειτουργήσουν ως αφορμή για να κινητοποιήσουν το παιδί να εφαρμόσει και να εξασκηθεί σε πολλές προμαθηματικές έννοιες ώστε να περάσει ομαλά στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και μεγεθών αργότερα.


Το παιχνίδι "Πόσα στο σπίτι μας"; γίνεται στη Προσχολική προετοιμασία/ενίσχυση at home εύκολα και γρήγορα. Στόχος είναι το παιδί απλά να μετρήσει. Να ξεκινήσει την πρώτη αρίθμηση, διαδοχή αριθμών και να καταγράψει τα σωστά σύμβολα (αριθμούς) μέσα σε πλαίσιο (παράθυρο). 


Υλικά: Ένα χαρτί Α4 ή ένα χαρτόνι μεγάλο που θα κολλήσετε στον τοίχο, σελοτέιπ, ξυλομπογιές ή μαρκαδόρους.


Παιχνίδι: Φτιάχνετε ένα σπίτι (όπως στην εικόνα) και σχηματίζετε παράθυρα τόσα όσα είναι τα αντικείμενα που θέλετε να μετρήσει το παιδί. Κολλάτε, αν θέλετε, το σπίτι στον τοίχο σε αντίστοιχο ύψος με αυτό του παιδιού. Δίνεται οδηγία στο παιδί τι πρέπει να αριθμήσει κάθε φορά. Το παιδί μετράει και έρχεται να γράψει τον σωστό αριθμό απο τα ζητούμενα αντικείμενα. 


Βασικά tips: Μπορείτε αν θέλετε να γίνει πιο "διεγερτικό" για το παιδί να έχετε και χρόνο μέσα στον οποίο θα μετρήσει και θα γράψει τον αριθμό. Χρησιμοποιήστε μια κλεψύδρα ή μετράτε εσείς δυνατά για να καταλαβαίνει και την διάρκεια του χρόνου που του απομένει. Οι παραλλαγές αυτού του παιχνιδιού είναι πολλές και αναφέρονται κάθε φορά στο μέρος που είμαστε πχ. Πόσα στο σχολείο μας; Πόσα στο αυτοκίνητο μας,


Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά απο 5 χρονών που γνωρίζουν τους πρώτους αριθμούς και σε παιδιά με Ανωριμότητα που θέλουν ενίσχυση στην πρώτη αρίθμηση. Γίνεται απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.


Πηγή:
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter 

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Τηλεόραση - Ηλεκτρονικός υπολογιστής - "Παν μέτρον άριστον"

Πρόβληματα συγκέντρωσης προκαλεί στα παιδιά η τηλεόραση και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής

Τα παιδιά που παρακολουθούν τηλεόραση ή παίζουν βιντεοπαιχνίδια στον υπολογιστή για περισσότερες από δύο ώρες τη μέρα, είναι πιθανό να παρουσιάσουν δυσκολίες συγκέντρωσης, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Pediatrics.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε δυσκολία συγκέντρωσης τις υπόλοιπες ώρες σε άλλες δραστηριότητές τους, γενικά άσχημη συμπεριφορά και τάση για ανάπτυξη προβληματικών σχέσεων με τους ανθρώπους, ακόμα και αν είναι σωματικά δραστήρια.

Η μελέτη της Δρ Αντζι Πέιτζ του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, σύμφωνα με το New Scientist, μελέτησε τις περιπτώσεις άνω των 1.000 παιδιών ηλικίας 10 και 11 ετών.


Διαπιστώθηκε ότι όσα παιδιά παρακολουθούσαν περισσότερες από δύο ώρες τηλεόραση κάθε μέρα, είχαν 61% μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν προβλήματα συναισθηματικά, κοινωνικά και νοητικά (έλλειψη συγκέντρωσης).


Αντίστοιχα, η παραμονή άνω των δύο ωρών μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή (κυρίως για ηλεκτρονικά παιχνίδια) αυξάνει περίπου το ίδιο (59%) τις πιθανότητες εμφάνισης παρόμοιων προβλημάτων στα παιδιά.


Προηγούμενες έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι τα παιδιά που περνάνε πολλή ώρα μπροστά από την οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν δυσκολίες επικοινωνίας και συγκέντρωσης, άλλα ψυχολογικά προβλήματα, καθώς επίσης παχυσαρκία ως παρενέργεια της καθιστικής ζωής.


Η νέα έρευνα έδειξε ότι ούτε η έντονη σωματική δραστηριότητα μπορεί να αντισταθμίσει τα προβλήματα. Ακόμα και τα παιδιά που έκαναν περισσότερη από μια ώρα κάθε μέρα σωματική άσκηση, αλλά παράλληλα βρίσκονταν πάνω από δύο ώρες μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή, είχαν αντίστοιχα 54% και 48% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν ψυχολογικά προβλήματα.


Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά στους γονείς, τα παιδιά άνω των δύο ετών να μην βρίσκονται μπροστά από μία οθόνη περισσότερες από δύο ώρες ημερησίως.
Πηγή: health.in.gr