Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (10) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

Προστατεύουμε το κλίμα, προστατεύουμε τις πολικές περιοχές


Ο χειμώνας μπήκε για τα καλά και είναι ίσως η κατάλληλη εποχή να δουλέψουμε με τους μαθητές το θέμα της κλιματικής αλλαγής. Πολλά παιδιά έχουν ακούσει για την κλιματική αλλαγή, έχουν ακούσει ότι "οι πάγοι λιώνουν" ή ότι "η καφέ αρκούδα δεν πήγε να κοιμηθεί τον χειμώνα γιατί δεν είχε πολύ κρύο". Αυτά τα ακούσματα είναι μια πολύ καλή αφετηρία για να ασχοληθούμε με το θέμα της "κλιματικής αλλαγής" (ή "Φαινόμενο θερμοκηπίου") πιο συστηματικά. Ας μην ξεχνάμε ότι η κλιματική αλλαγή είναι η πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας σήμερα. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση γι΄αυτό το θέμα είναι κατεπείγουσας προτεραιότητας. Προσοχή όμως, άλλο το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου κι άλλο η Τρύπα του Όζοντος. Μικροί και μεγάλοι πολλές φορές μπερδεύουν αυτά τα φαινόμενα. Καλό είναι να τα διαχωρίσουμε και να ασχοληθούμε μόνο με το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
ΥΛΙΚΑ: Φέρτε στην τάξη εικόνες από ανθρώπους και ζώα που ζούνε στις πολικές περιοχές (εσκιμώοι, πολικές αρκούδες, πιγκουίνοι, τάρανδοι και γενικές εικόνες από τις πολικές περιοχές).
ΔΡΑΣΗ - Βήμα πρώτο
Η πολική αρκούδα και οι πολικές περιοχές
 
Ενώ εμείς προσπαθούμε να φυλαχτούμε από το κρύο, για κάποιους κατοίκους του πλανήτη η παγωνιά είναι μια συνηθισμένη κατάσταση. Κάτι περισσότερο. Χωρίς αυτή δεν μπορούν να ζήσουν. Ένα από αυτά τα ζώα είναι και αυτό που απεικονίζεται. 
  • Μπορείτε να φανταστείτε ποιο ζώο είναι;
  • Παρατηρήστε την εικόνα της πολικής αρκούδας. Που ζει; Τι τρώει;
  • Σε ποιες περιοχές της Γης υπάρχουν πάγοι; (πάγοι υπάρχουν στις πολικές περιοχές, στο Βόρειο και το Νότιο Πόλο, στην Αρκτική και την Ανταρκτική).
  • Προσπαθήστε να δείετε στην υδρόγειο σφαίρα που υπάρχουν πάγοι. 
Βήμα δεύτερο- Οι πάγοι λιώνουν
Παρατηρήστε την πολική αρκούδα της εικόνας που κάθεται στον πάγο. Τι της συμβαίνει; Γιατί φοβάται; (οι πάγοι λιώνουν και το σπίτι της καταστρέφεται).

Βήμα τρίτο -  Άλλοι κάτοικοι των πόλων
 
Οι Εσκιμώοι ζούνε στο Βόρειο πόλο. Εκεί η θερμοκρασία είναι γύρω στους -60 βαθμούς Κελσίου. Στη χώρα μας μια πολύ κρύα μέρα η θερμοκρασία μπορεί να φτάσει μέχρι -5 βαθμούς Κελσίου.
  • Παρατηρήστε το σπίτι της πολικής αρκούδας και το σπίτι του Εσκιμώου.
  • Τι κοινό έχουν;
  • Πώς φαντάζεστε ότι αισθάνονται οι Εσκιμώοι που λιώνουν οι πάγοι;
  • Μπορείτε να φανταστείτε ποιοι άλλοι ζούνε στις πολικές περιοχές; (Εσκιμώοι, πιγκουίνοι, φώκιες, τάρανδοι κ.α.) 


Βήμα τέταρτο - Γιατί λιώνουν οι πάγοι;
Παρατηρήστε την εικόνα. Τι συμβαίνει στη Γη μας;Ναι, ο πλανήτης ζεσταίνεται, έχει πυρετό. Γι΄αυτό λιώνουν οι πάγοι.






Βήμα πέμπτο -  Η αιτία
Μπορείτε να φανταστείτε τι κάνουμε εμείς οι άνθρωποι και προκαλούμε στη Γη πυρετό;
Δυστυχώς οι πάγοι λιώνουν επειδή ξοδεύουμε πολλή ηλεκτρική ενέργεια και ενέργεια για να δροσίσουμε και να θερμάνουμε το σπίτι μας, αλλά και για να μετακινηθούμε. Μπορείτε να βρείτε μέσα στην τάξη πράγματα που χρειάζονται ενέργεια για να λειτουργήσουν; (καλοριφέρ, κλιματιστικό, φώτα, cd player)
Κάθε φορά που ανάβουμε όλα αυτά τα μηχανήματα και κάθε φορά που βάζουμε μπρος το αυτοκίνητο ελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα ένα αέριο που σχηματίζει μια κουβέρτα γύρω από τη Γη. Έτσι η Γη ζεσταίνεται και λιώνουν οι πάγοι. Και το χειρότερο: το κλίμα αλλάζει και έχουμε ξηρασίες, πλημμύρες, καύσωνες....

Βήμα έκτο - Οι λύσεις
Μπορείτε να σκεφτείτε τρόπους να προστατεύσουμε τη Γη από τα αέρια αυτά που σχηματίζουν την κουβέρτα;
(σβήνουμε τα φώτα, χρησιμοποιούμε λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας, σβήνουμε τις συσκευές εντελώς, δεν τις αφήνουμε στο κόκκινο λαμπάκι ανοικτές, προτιμάμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα πόδια ή το ποδήλατο για τις μετακινήσεις κ.α.)

Άρθρο από την Ελένη Σβορώνου, στο Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τεύχος 79, Ιαν-Φεβ 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου