Ετικέτες

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (3) Αγωγή Υγείας (9) Ανακοινώσεις (138) Ανακοινώσεις - ΠΕΙ.Σ (13) Άνοιξη (3) Απόκριες (19) Άρθρα (54) Αρχή Σχολικής Χρονιάς (29) Βήματα για τη Ζωή (1) Βιβλία για παιδιά (6) Γενέθλια (14) Γιορτές (13) Γιορτή της Μητέρας (16) Γιορτή του Πατέρα (1) Γλώσσα (5) Γονείς (31) Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (6) Έθιμα (2) Ειδική Αγωγή (1) Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων (8) Εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας (32) Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (3) Εκπαιδευτικοί (2) Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (1) Εργασία στο σπίτι (64) Εργασίες νηπίων (16) Εργαστήρια Δεξιοτήτων (11) Ευρωπαϊκά Προγράμματα (3) Η Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο (11) Ημέρα-Νύχτα (2) Θεματικές προσεγγίσεις (46) Καινοτόμες παρεμβάσεις (6) Καλοκαίρι (4) Μαθηματικά (3) Νέα Προγράμματα Σπουδών (3) Νομοθεσία (2) Όμιλοι (13) Ονομαστική Εορτή (1) Παγκόσμιες Ημέρες (5) Πάσχα (9) Περιβάλλον (4) Ρομποτική (1) Σαρακοστή (2) Σχολική Ψυχολόγος (3) Τέχνες (1) Τηλεδιάσκεψη (30) Το Νηπιαγωγείο μας (2) Φιλαναγνωσία (2) Φυσικές Επιστήμες (1) Χειμώνας (8) Χριστούγεννα (31)

ArtMissions#Skills Labs

ArtMissions#Skills Labs
The e-twinning project's blog

Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

4 εποχές (συνέχεια)

Από τις καρτέλες με τα ονόματα των εποχών που έπαιζαν τα παιδιά κάθε μέρα στο ελεύθερο τους, αναγνωρίσαμε τους "αρχηγούς" των 4 εποχών: Χ - Α - Κ - Φ και αρχίσαμε να τους δουλεύουμε με τη βοήθεια του αγαπημένου μας Ευγ. Τριβιζά και το Αλφαβητάρι με τους Γλωσσοδέτες και τις Παρεούλες της Αλφαβήτας.
Συνήθως όταν κάνουμε τη γνωριμία μας με τα γράμματα ακολουθούμε μια ρουτίνα. Πιο συγκεκριμένα:
1. Διαβάζουμε το σύντομο τετράστιχο γλωσσοδέτη από το Αλφαβητάρι. Χωριζόμαστε σε ομάδες και αφού το απομνημονεύσουμε όλοι μαζί το απαγγέλουμε σαν ομάδες.




2. Βάζουμε την "μπουγάδα της αλφαβήτας". Κατασκευάζουμε μία μπλούζα και ένα παντελόνι ή μία φούστα από κανσόν. Στο μπλουζάκι γράφουμε το ποίημα και στο παντελόνι ή στη φούστα τα παιδιά προσπαθούν να γράψουν το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα.









3. Διαβάζουμε όλη την ιστορία του γράμματος από τις παρεούλες της Αλφαβήτας.




4. Παίζουμε το παιχνίδι "Ποιος θα βρει τα περισσότερα", δηλ. ποιο παιδί θα βρει τις περισσότερες λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά και
5. Κάνουμε ατομική εργασία - "Ψάχνοντας για τα κρυμμένα γράμματα", συνήθως από βιβλία του Ευγ. Τριβιζά.


Με τον ίδιο τρόπο προχωρήσαμε και με τις φωνούλες των εποχών, μία σχεδόν κάθε εβδομάδα.

Κατασκευάσαμε "Το τρένο των εποχών" (ιδέα από τα Παιχνιδοκαμώματα). Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 3 και σε κανσόν μπλε, θαλασί, μπορντό και πράσινο, ζωγράφισαν με λαδοπαστέλ τις εποχές. Τις εποχές αποκαλέσαμε βαγόνια του τρένου.
Σε ομάδες των 2 ζωγράφισαν έτοιμες εικόνες των μηνών σε χαρτί (εμείς χρησιμοποιήσαμε τα παρακάτω αρχεία σε pdf). 
Φεβρουάριος - Απρίλιος - Αύγουστος -  Δεκέμβριος - Ιανουάριος - Ιούλιος - Ιούνιος - Μάιος - Μάρτιος -  Νοέμβριος -  Οκτώβριος - Σεπτέμβριος
Τους μήνες ονομάσαμε τροχούς ή επιβάτες του τρένου.Τα ζωγραφισμένα χαρτιά τα κόλλησαν σε χαρτόνια τροχούς που είχαν το ίδιο χρώμα με τα βαγόνια, π.χ. Ανοιξη, πράσινο κανσόν, Μάρτιος, Απρίλιος και Μάιος κολλήθηκαν σε πράσινους τροχούς.
Το συναρμολογήσαμε όλοι μαζί στην παρέα, συμβουλευόμενοι τον τροχό των εποχών στο ταμπλό μας και αρχίζοντας από την εποχή που διανύουμε τώρα.








Βάλαμε τα βαγόνια στη σειρά και στη συνέχεια τοποθετήσαμε και τους τροχούς. Τα προνήπια αντιστοίχισαν το χρώμα του βαγονιού με αυτό των τροχών. Τα νήπια προσπάθησαν να διαβάσουν τα ονόματα των μηνών και βοηθήθηκαν επίσης από τα χρώματα.
Αφού συναρμολογήσαμε στην παρέα το τρένο και 2 και 3 φορές γίναμε οι ίδιοι το τρένο των εποχών και γυρίσαμε όλη την τάξη.
Η μοιρασιά έγινε με τη βοήθεια του "κουβά της τύχης"
Ο οδηγός πήγαινε μπροστά και βοηθούσε και στη συναρμολόγηση του τρένου, δηλαδή βοηθούσε τα βαγόνι και τους τροχούς να μπουν στη σωστή θέση.




Στο τέλος αφού γύρισε όλο το τρένο την τάξη, ο οδηγός έφερνε βαγόνι-βαγόνι στην παρέα και τα παιδιά παρουσιάζονταν στους υπόλοιπους, π.χ. Άνοιξη - Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος.


Το τρένο των εποχών έγινε "σουξέ". Τις επόμενες 2 μέρες, τα παιδιά έπαιζαν 'σχολείο" και το μάθημα τους ήταν το "Τρένο των εποχών".






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου