Μπορείτε να απολαύσετε το ιστολόγιο μας σε όλες τις γλώσσες του κόσμου

Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2012

Διάσπαση Προσοχής - Πολύ ενδιαφέρον άρθρο με χρήσιμες συμβουλές

Διάσπαση προσοχής ή απλά ζωηρό παιδί;

Τα παιδιά είναι ζωηρά, ονειροπολούν, χαζεύουν, περνάνε από το ένα θέμα στο άλλο, βαριούνται εύκολα, όλα αυτά είναι απολύτως φυσιολογικά....πολλές φορές όμως η αδυναμία του παιδιού να συγκεντρωθεί στα μαθήματα ή ακόμα και σε ένα παιχνίδι μπορεί να συνδέεται με τη διάσπαση προσοχής. 
 
Σαφέστατα στο κάθε παιδί εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο, ωστόσο οι ειδικοί επιστήμονες συμφωνούν σε τρία κοινά χαρακτηριστικά που είναι τα εξής:
 
1. Απροσεξία
Το παιδί δεν ολοκληρώνει με επιτυχία πράγματα τα οποία γνωρίζει και σταματά τη δραστηριότητα ή κάνει λάθη.  Επηρεάζεται από εξωτερικά ερεθίσματα, από ήχους για παράδειγμα που μπορεί να ακούγονται από μακρυά, με αποτέλεσμα το παιδί να μην επανέρχεται καν στη δραστηριότητα την οποία έκανε. Η έλλειψη συγκέντρωσης οδηγεί σε λάθη από απροσεξία στις σχολικές ασκήσεις. Μα πώς γίνεται να κάνει λάθη στην αντιγραφή, αναρωτιούνται συχνά οι γονείς! Υπάρχει επίσης δυσκολία στην εκτέλεση διαδοχικών εντολών, καθώς και ανωριμότητα στις κοινωνικές δεξιότητες. 
 
2. Παρορμητικότητα
Το παιδί παρουσιάζει έλλειψη πειθαρχίας εξαιτίας της διάσπασης προσοχής. Συχνά βιάζεται να απαντήσει σε ερωτήματα, κλασικό φαινόμενο να απαντά πριν καν ολοκληρωθεί η ερώτηση. Γενικά παρουσιάζει μια ανώριμη και παρορμητική συμπεριφορά. Στο σχολείο ή στο σπίτι όταν διαβάζει μπορεί να σηκωθεί ξαφνικά να κάνει κάτι άσχετο. 

3. Υπερκινητικότητα - Μπορεί να υπάρχει σύνδρομο διάσπασης προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα.
Είναι η αδυναμία του παιδιού να μείνει σε ένα μέρος και πολλή ώρα. Στο σχολείο ειδικά εντείνεται η κατάσταση καθώς τα παιδιά δυσκολεύονται να καθίσουν στο θρανίο τους και συχνά σπρώχνουν την καρέκλα ή το θρανίο, σηκώνονται από τη θέση τους και μετακινούνται. 
Σε μικρότερα παιδιά μπορεί να παρουσιαστεί δυσκολία στην λεπτή κινητικότητα και αδυναμία στο συντονισμό κινήσεων.

Συχνά οι γονείς δεν αντιλαμβάνονται πολύ νωρίς την διάσπαση του παιδιού τους, δικαιολογούν τη συμπεριφορά του λέγοντας ότι είναι απλά ζωηρό. Όμως η διάσπαση προσοχής διαφέρει πολύ! Αυτό που κάνει πολλούς γονείς και συχνότερα δασκάλους να υποπτεύονται την ύπαρξη της διάσπασης είναι όταν ένα παιδί δεν μπορεί να συγκεντρωθεί και να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα.
 
Θα γράψω μερικές συμβουλές για την αντιμετώπιση του παιδιού με διάσπαση προσοχής στο σπίτι που θεωρώ ότι είναι αποτελεσματικές.
 
Το πρώτο και κύριο είναι ο χώρος που διαβάζει ή παίζει το παιδί να είναι οργανωμένος και τακτοποιημένος. Κάθε πράγμα να έχει τη θέση του και να παροτρύνεται το παιδί να βολεύει το χώρο του. Στο γραφείο του να μην έχει πολλά πράγματα, καλύτερα τίποτα, ώστε να μην διασπάται η προσοχή του. 
 
Ο χώρος της μελέτης πρέπει να είναι ήσυχος και να μειώνονται τα πιθανά εξωτερικά ερεθίσματα. Για παράδειγμα το παιδί δεν θα μπορεί να συγκεντρωθεί αν από το διπλανό δωμάτιο ακούγεται η τηλεόραση. 
 
Ο χρόνος της μελέτης παίζει επίσης σπουδαίο ρόλο. Το διάβασμα πρέπει να ξεκινά καθημερινά σχεδόν την ίδια ώρα. Καλό είναι να αποφεύγεται η τηλεόραση μέχρι να ολοκληρωθεί το διάβασμα, καθώς έρευνες δείχνουν ότι έτσι επιδεινώνεται η διάσπαση.

Είναι πολύ σημαντικό κατά τη διάρκεια της καθημερινής μελέτης να εξασφαλίζετε στο παιδί τακτικά χρονικά διαστήματα εκτόνωσης της υπερκινητικότητας του. Κάντε ένα διάλειμμα μέχρι την κουζίνα για νερό ή για να κάνετε μια χειροτεχνία κ.λ.π. 
 
Παράλληλα θα πρέπει να υπάρχουν περίοδοι συγκέντρωσης μέσα στην ημέρα. Παιχνίδια που βοηθούν τη συγκέντρωση είναι τα παζλ, η ζωγραφική, οι κατασκευές, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα παιχνίδια μνήμης. 
 
Αν υποπτεύεστε ότι το παιδί έχει διάσπαση προσοχής καλό είναι να μιλήσετε με τον εκπαιδευτικό της τάξης του για να ακούσετε και τη γνώμη του. Ρωτήστε για τη συμπεριφορά του παιδιού στην τάξη, την κινητικότητα του, αν προσέχει την ώρα του μαθήματος, αν αφήνει μισές τις ασκήσεις του, αν κάνει λάθη απροσεξίας.

Αν η διάσπαση προσοχής του παιδιού προκαλεί μαθησιακές δυσκολίες, πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιο δημόσιο κέντρο διάγνωσης (ΚΕΔΔΥ) και να κάνετε ενισχυτική διδασκαλία με ειδικό θεραπευτή- παιδαγωγό. Αυτό πρέπει να γίνεται όσο το δυνατό πιο άμεσα και νωρίς ώστε να μην δημιουργούνται μεγάλα μαθησιακά κενά στο παιδί. 
 
Άρθρο από την ιστοσελίδα περί μαθησιακών δυσκολιών

Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2012

28η Οκτωβρίου και Νηπιαγωγείο 2012

Aρχίσαμε την επεξεργασία του θέματος της επετείου της 28ης Οκτωβρίου τη Δευτέρα 22-10 και ολοκληρώσαμε τη mini διαθεματική μας με τη γιορτή μας την Παρασκευή 26-10-2012.

Θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας, αγαπητοί συνάδελφοι, ότι από τότε που δουλεύουμε την ιστοσελίδα και ανακαλύψαμε τις πολύ αξιόλογες, προχωρημένες (εκπαιδευτικά), διασκεδαστικές (για τα παιδιά) και γενικά θαυμάσιες αναρτήσεις σας, κάνουμε την προετοιμασία του κάθε θέματος, ως εξής:
  • Ανατρέχουμε στο υλικό που έχουμε συγκεντρώσει μέχρι σήμερα.
  • Διαβάζουμε διαθεματικές από περιοδικά (Σύγχρονο Νηπιαγωγείο – Παράθυρο).
  • Και τέλος σερφάρουμε στην αποθήκη θεμάτων που έχετε δημιουργήσει εσείς συνάδερφοι, μέσα στο διαδίκτυο, με την ακούραστη εργασία, διάθεση, θέληση, σε αντίσταση προς τους καιρούς. 
Κλείνουμε την παρένθεση.

Αφόρμηση ήταν η στολισμένη τάξη τη Δευτέρα το πρωί, αρκετές  φωτογραφίες από το μέτωπο (αυθεντικές ασπρόμαυρες από παππού που πολέμησε στα βουνά της Αλβανίας) που ήταν πεσμένες στο χώρο της παρεούλας και η ελληνική σημαία που ήταν απλωμένη στο δάπεδο της παρεούλας.



Δραστηριότητες στην ολομέλεια

Έγινε συζήτηση για το τι ξέρουν τα παιδιά για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και σας πληροφορώ ότι αρκετά γνώριζαν για τον πόλεμο με τους Ιταλούς και του Γερμανούς. Αναφέρθηκαν βέβαια και οι Τούρκοι καθώς και οι Πέρσες.

Διαβάσαμε μία πολύ ωραία ιστορία σαν εισαγωγή στην ιστορία του πολέμου (από την ιστοσελίδα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΑ), που με πολύ απλά λόγια εξηγούσε την ιστορία του πολέμου.


Επικεντρωθήκαμε στο ΟΧΙ και στην πολεμική ιαχή ΑΕΡΑ , στα ονόματα, τις φωτογραφίες  και τις ιδέες των κακών αρχηγών Χίτλερ, Ντούτσε. Με αφορμή τις ιδέες τους για τον κόσμο, συζητήσαμε την ομορφιά της διαφορετικότητας των ανθρώπων στον κόσμο, δίνοντας παραδείγματα για τη διαφορετικότητα των παιδιών της παρεούλας μας μεταξύ τους.

Βιβλία:
Διαβάσαμε πολύ ωραία βιβλία με δυνατά και ξεκάθαρα μηνύματα ειρήνης.

·        Οι μεγάλοι παίζουν τον πόλεμο ΓΙΑΤΙ; - Νικολάι Ποπόφ
·        Φαντάσου την Ειρήνη – Unicef
·        Ειρήνη του Αριστοφάνη – Σ. Ζαραμπούκα - Μυθολογία



Διαφορές ειρήνης – πολέμου (από την ιστοσελίδα Προσχολικά).
Χρησιμοποιήσαμε φωτογραφίες πολέμου και ειρήνης τις οποίες σκορπίσαμε στο δάπεδο της παρέας και ζητήσαμε από κάθε παιδί, όποιο ήθελε, να επιλέξει μία να την περιγράψει και να την τοποθετήσει κάτω από τη λέξη πόλεμος ή κάτω από τη λέξη ειρήνη.
Σε αυτή τη δραστηριότητα: παρατηρούμε και περιγράφουμε εκφράσεις ανθρώπων, περιβάλλοντα χώρο, σκέψεις. Στις εικόνες παρατηρούμε τα χρώματα του πολέμου και τα  συναισθήματα που είναι αποτυπωμένα στα πρόσωπα των ανθρώπων, ή μιλάμε για αυτό που μας κάνει εμάς να νιώθουμε η κάθε φωτογραφία.
Αφού περιγράψαμε όλες τις εικόνες και τις ομαδοποιήσαμε σε εικόνες πολέμου και εικόνες ειρήνης, σκεφτήκαμε τι μας θυμίζουν οι εικόνες, τις  κάναμε λέξεις και δημιουργήσαμε έναν πίνακα με λέξεις πολέμου και λέξεις ειρήνης.(Γλώσσα – Παιδί και Περιβάλλον)


Αν ο πόλεμος….. Αν η ειρήνη….. (από την ιστοσελίδα Προσχολικά)
Αν ο πόλεμος/ειρήνη ήταν
Ζώο – Συναίσθημα – Φαγητό – Μουσική – Γεύση – Ζώο – Γλυκό
Αφού προηγηθεί χρονικά η παραπάνω δραστηριότητα, και αφού διαβάσαμε το βιβλίο «Φαντάσου την Ειρήνη» από τη unicef, καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών και δημιουργήσαμε έναν διπλό πίνακα. (Γλώσσα)

Σημαία
1.      Τι είναι το σύμβολο;
         Η απλωμένη ελληνική σημαία μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα σύμβολα. Σύμβολο είναι κάτι που όταν το βλέπουν οι άνθρωποι, αμέσως το συνδέουν με ένα συγκεκριμένο πράγμα. Δείξαμε σύμβολα όπως το περιστέρι, τι μας θυμίζει, την ειρήνη. Τη σημαία, τι μας θυμίζει, την Ελλάδα, μια χώρα. Συζητήσαμε που και πώς χρησιμοποιούνται τα σύμβολα, π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες κ.α.

2.    Από πού πήρε το χρώμα της η ελληνική σημαία;
         Διαβάσαμε την ιστορία του Ανθολογίου Α’ & Β’ Δημοτικού «Το ασπρογάλανο πανί» προκειμένου να ακούσουμε μία άποψη για τα χρώματα της ελληνικής σημαίας. Αναφερθήκαμε και σε μια άλλη άποψη για το χρώμα της θάλασσας και του αφρού των κυμάτων.


3.    Μιλήσαμε επίσης και για τις 9 ρίγες-σειρές της σημαίας μας και κάναμε συλλαβισμό με παλαμάκια:
Ε – ΛΕΥ – ΘΕ –ΡΙ –Α – Η – ΘΑ – ΝΑ -ΤΟΣ

4.    Μετρήσαμε τις 5 μπλε ρίγες και τις 4 άσπρες.

5.     Δραστηριότητα με τα γράμματα της σημαίας. Στη γωνιά της γραφής είχαμε τις λέξεις της 28ης και ανάμεσα τους και τη λέξη σημαία (κεφαλαία και πεζά). Παίξαμε με τα γράμματα και κάναμε ανασύνθεση της λέξης.
Σε ατομική εργασία προσπαθήσαμε να βγάλουμε άκρη με τη γραμματοσαλάτα της σημαίας:
Η αλεπουδίτσα μπέρδεψε μέσα στο σακούλι τα γράμματα της σημαίας με τα άλλα γράμματα. Ζητήσαμε τη βοήθεια των παιδιών να τα ξεχωρίσουν, κυκλώνοντας τα.  Αχ αυτή η αλεπουδίτσα!


6. Παιχνίδι με τις σημαίες των χωρών. Δείχνουμε στα παιδιά σημαίες άλλων χωρών. Περιγράφουμε τα χρώματα, τα σχήματα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Στη συνέχεια είτε εμείς είτε τα παιδιά ορίζουμε κριτήρια ομαδοποίησης.








Μουσική - Τραγούδια:
Ακούσαμε το cd με τραγούδια της Σοφίας Βέμπο, με το ανακοινωθέν του πολέμου.
Ξεχωρίσαμε για τη γιορτή μας και το φάκελο μας το κλασσικό:
«Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του»
Για τη γιορτή μας επιλέξαμε και δύο άλλα αντιπολεμικά τραγούδια:
«Τα ραφτικά της γιαγιάς» &
«Γιούπι γιάγια – Για την Ειρήνη»

Ντούτσε

Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του
και τη σκούφια την ψηλή του,
μ' όλα τα φτερά,
και μια νύχτα με φεγγάρι
την Ελλάδα πάει να πάρει,
βρε, το φουκαρά!

Ωωωωωωωωωωωωωχ.


Τον τσολιά μας τον λεβέντη

βρίσκει στα βουνά
και ταράζει τον αφέντη
τον μακαρονά.

Αχ, Τσιάνο, θα τρελαθώ Τσιάνο,

με τους τσολιάδες ποιος μου είπε να τα βάνω.

Αααααααααααααχ.


Ξεκινάει την άλλη μέρα,

μα και πάλι ακούει "Αέρα"
από τον τσολιά,
δρόμο παίρνει και δρομάκι
και πηδάει το ποταμάκι,
ξέρει τη δουλειά.

Ωωωωωωωωωωωωωχ.


Τρώει τις σφαίρες σαν χαλάζι από τον τσολιά,

κι όλο στρατηγούς αλλάζει για να βρει δουλειά.

Αχ, Τσιάνο, θα τρελαθώ Τσιάνο,

και στείλε γρήγορα τα μαύρα μου να βάνω. 



Τα ραφτικά της γιαγιάς

Πήρανε τις κουβαρίστρες και τις κάναν πολεμίστρες,
η γιαγιά κλωστή δε θα’βρει, ούτε άσπρη ούτε μαύρη.
Πήραν όλα τα βελόνια και τα κάνανε κανόνια,
Η γιαγιά μπροστά στην πόρτα ρίζωσε σαν τ’άγρια χόρτα!

Ντούμπι λάλουμ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!
Ντούμπι λάλουμ λίλι λίλι ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ!
Λίλι ΜΠΑΜ –ΜΠΑΜ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!
ΜΠΑΜ λίλι ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!

Πήρανε και τα κουμπάκια και τα κάναν στρατιωτάκια
η γιαγιά λοιπόν που λέτε στην αυλή σταυροκοπιέται.
Πήρανε τη δαχτυλήθρα και την κάναν κολυμπήθρα,
να βαφτίσουν το παιχνίδι που η γιαγιά το ξέρει ήδη!

Ντούμπι λάλουμ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!
Ντούμπι λάλουμ λίλι λίλι ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ!
Λίλι ΜΠΑΜ –ΜΠΑΜ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!
ΜΠΑΜ λίλι ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!

Η γιαγιά τα ραφτικά της τα επέταξε μακριά της
έγινε παντού ΕΙΡΗΝΗ και στα εγγόνια κρίνους δίνει

Ντούμπι λάλουμ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!
Ντούμπι λάλουμ λίλι λίλι ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ!
Λίλι ΜΠΑΜ –ΜΠΑΜ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!

ΜΠΑΜ λίλι ΜΠΑΜ- ΜΠΑΜ λίλι λίλι ΜΠΑΜ!

Ειρήνη

Γιούπι  γιάγια γιούπι γιούπι για
Ας χαρούμε την Ειρήνη βρε παιδιά
Όχι πόλεμος και μάχη
Όχι όπλα και θανάτοι
Μόνο αξίνες φτυάρια και δουλειά.

Γιούπι  γιάγια γιούπι γιούπι για
Τους πολέμους διώξτε μακριά
Κι όποιος ξαναπιάσει ασπίδα
Στον ποπό να βγάλει ακίδα
Και στη γλώσσα να του βάλουν πιπεριά!

Εικαστικά
·        Το δάφνινο στεφάνι
Με ένα χάρτινο πιάτο που κόβουμε το κέντρο, φτιάχνουμε το στεφανάκι.
Κόβουμε φύλλα δάφνης από πράσινο κανσόν και κολλάμε γύρω-γύρω στο στεφάνι.


·        Ελληνική Σημαία
Πάνω σε ένα λευκό χαρτί, κολλάμε 4 μπλε τετράγωνα από βελούδο. Φτιάχνουμε κοντάρι από λευκό που του δίνουμε κυλινδρικό σχήμα.



·        Το σήμα της Ειρήνης (από την ιστοσελίδα της Pitsinas)
Πάνω σε ένα μικρό μπλε χαρτόνι (10Χ10), σχηματίζουμε ένα κύκλο (με τη βοήθεια της μολυβοθήκης των μαρκαδόρων του σχολείου μας) και μετά δύο διαγώνιες γραμμές που ξεκινούν από το κέντρο του κύκλου έτσι ώστε να σχεδιάσουμε το γνωστό σήμα ης ειρήνης. Πάνω σε αυτό κολλάμε φασόλια.
Την επόμενη μέρα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, στο ελεύθερο σχέδιο, τα παιδιά έπαιρναν τη μολυβοθήκη και σχεδίαζαν το σήμα της ειρήνης. Τόσο τους άρεσε και τους αποτυπώθηκε αυτή η δραστηριότητα.




Δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της ελεύθερης ενασχόλησης

Ομαδική: Το ζωγραφιστό ΟΧΙ (5ο Νηπιαγωγείο Σερρών).
Κατά τη διάρκεια του ελεύθερου, ομάδες εργασίες που έκαναν μετάβαση από ένα είδος ελεύθερου στο άλλο, πέρναγαν και από το τραπέζι εργασίας του ζωγραφιστού όχι.
Τυπώσαμε οι εκπαιδευτικοί το ΟΧΙ στο Wordart έτσι ώστε να είναι κενό το εσωτερικό του κάθε γράμματος, μεγεθύναμε κάθε γράμμα σε Α3, το κόψαμε και δώσαμε ένα γράμμα σε δύο παιδιά να γράψουν με τον πιο χρωματιστό τρόπο που μπορούν τη λέξη όχι. (Γλώσσα)





Ομαδική: Ψηφιδωτό της Ελληνικής Σημαίας.
Έχοντας κάτω στο δάπεδο απλωμένη την ελληνική σημαία, με τον ίδιο παραπάνω τρόπο καλούσαμε όποια παιδιά ήθελαν να «δουλέψουν» στο ψηφιδωτό της σημαίας, να κολλήσουν στις ρίγες της σημαίας τις ψηφίδες με τα χρώματα (Μαθηματικά –Εικαστικά).




Ομαδική: Ψηφιδωτό του ΟΧΙ
Άλλη παραλλαγή ψηφιδωτού που έγινε στο Νηπιαγωγείο μας, ήταν το ψηφιδωτό του ΟΧΙ. 
Διακοσμήσαμε τα γράμματα του ΟΧΙ με άσπρες και μπλε ψηφίδες (Εικαστικά).


Ατομική: Παιχνίδι τόμπολας με την ελληνική σημαία.
Σε μια μεγάλη μπλε καρτέλα (30Χ40), σε 3 σειρές και 3 στήλες έχουμε κολλήσει μικρές καρτέλες που απεικονίζουν την ελληνική σημαία να κυματίζει σε διαφορετικές διευθύνσεις. Επιπλέον έχουμε ένα σετ από 12 καρτέλες που απεικονίζουν την ελληνική σημαία, προκειμένου τα παιδιά να κάνουν την σύγκριση και την ταύτιση(Μαθηματικά).


Ατομική: Παιχνίδι τόμπολας με σημαίες από χώρες του κόσμου.
Βασισμένο στην παραπάνω λογική, το παιχνίδι αυτό αποτελείται από τρεις μεγάλες καρτέλες (30Χ40) που απεικονίζουν σημαίες  χωρών του κόσμου και ένα σετ από τόσες κάρτες όσες είναι και οι σημαίες στις καρτέλες. Τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν τις σημαίες, να ομαδοποιήσουν ανά κριτήριο στην κάθε μεγάλη καρτέλα (π.χ. όμοια χρώματα, έχουν σταυρό, όμοια σχήματα, έχουν μισοφέγγαρο, έχουν αστέρια κ.α.) και να τοποθετήσουν τις αποσπώμενες καρτέλες των σημαιών στη σωστή τους θέση (Μαθηματικά).

Ατομική: Ζωγραφίζω στο καβαλέτο την ελληνική σημαία.
Τα παιδιά υποδύονται τους ζωγράφους, φορούν τις ποδιές τους, παίρνουν τα πινέλα και τις τέμπερες τους και μετρούν τις ρίγες-σειρές της σημαίας, ποιες και πόσες είναι μπλε, ποιες και πόσες άσπρες και διασκεδάζουν κάνοντας Μαθηματικά.













Ατομική: Που πολεμά ο στρατιώτης;
Αυτή η ιδέα για δραστηριότητα είναι από τις πιο όμορφες καθώς άρχισε και τελείωσε από τα ίδια τα παιδιά.
Στο ταμπλό μας για την 28η Οκτωβρίου έχουμε στολίσει μικρά στρατιωτάκια. Μερικά από τα παιδιά βλέποντάς τα, ήθελαν και εκείνα να σχεδιάσουν από το πατρόν, να το κόψουν και τέλος να το κολλήσουν σε χαρτί και να ζωγραφίσουν τον περιβάλλοντα χώρο.
Δείτε πόσο όμορφα ξέρουν τα παιδιά να δημιουργούν!










Ομαδική: Ελλάδα σημαιοστολισμένη και με περιστέρια περιτριγυρισμένη (από την ιστοσελίδα της Pitsinas)
Σε χαρτί του μέτρου βάζουμε ένα παιδί να ξαπλώσει και ένα άλλο κάνει το περίγραμμα του. Βάφουμε με λαδοπαστέλ το πρόσωπο και τα χέρια. Ζωγραφίζουμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου, κόβουμε μαλλί και κολλάμε τα μαλλιά στο πρόσωπο της Ελλάδας. Διακοσμούμε το φόρεμα της Ελλάδας με σημαιάκια.
Γύρω από την Ελλάδα πετούν περιστέρια που έχουν πάνω τους γραμμένα και μεταφέρουν μηνύματα και λέξεις ειρήνης, που γράφουν τα παιδιά από τις λέξεις ειρήνης που έχουμε δουλέψει σε προηγούμενη δραστηριότητα.










Την προηγούμενη μέρα της γιορτής, όπως ήδη έχετε διαβάσει, ήρθε στο σχολείο μας, το Κουκλοθέατρο της Λαμίας και έδωσε παράσταση σχετική με την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.

Γιορτή 28ης – Ποιήματα

Ο τσολιάς
Τη φουστανέλα φόρεσα
το μυτερό τσαρούχι
κι έκανα πάνω στα βουνά
το φοβερό γιουρούσι.

Με του σπαθιού μου την αιχμή
με την κραυγή «Αέρα»
κυνήγησα τους Ιταλούς
στην Κορυτσά πιο πέρα.

Ελληνόπουλο

Είμ’ ελληνόπουλο
το’χω καμάρι.
Νιώθω στα στήθη μου
καρδιά  λιοντάρι.

Είμ’ ελληνόπουλο
κι ως τα στερνά μου
θα’ναι ελεύθερα
ο νους και η καρδιά μου.



Η Σημαία

Με καμάρι περπατώ
και στο χέρι σε κρατώ
δίχρωμη σημαία.
Κυματίζεις με χαρά
σε χαϊδεύει τρυφερά
τ’ απαλό αγέρι.
Με αγάπη σε θωρώ
σε κρατώ σα θησαυρό
στο μικρό μου χέρι.



Ήρωας

Μη με βλέπετε μικρό
έχω φλόγα στην καρδιά
την αγαπώ πολύ-πολύ
την πατρίδα τη γλυκιά.

Ήρωας στ’ αληθινά
κάποια μέρα θα γινώ
κι αν η Ελλάδα χρειαστεί
τ’ άρματα θε’να ζωστώ.



Η Ελληνοπούλα

Είμαι εγώ μια Ελληνοπούλα
που σα μια Σουλιωτοπούλα
αγαπώ με την καρδιά μου
την πατρίδα τη γλυκιά μου.

Κι αν εχθρός μας έρθει πάλι
με σκοπό να μας προσβάλλει
ΟΧΙ δεν θα τον αφήσω
και θα του φωνάξω ΠΙΣΩ.



Εθνική Γιορτή
Ποπό! Τι κόσμος, τι χαρά
στους δρόμους, στην πλατεία.
για τη μεγάλη μας γιορτή
γιορτάζουν τα σχολεία.

Όλοι χαρούμενοι περνούν
μ’ ελληνικές σημαίες
και μέσα τους γλυκά ξυπνούν
οι εθνικές ιδέες.



Το Ελληνόπουλο

Είμαι τώρα ένα παιδάκι
μα μια μέρα θα με δείτε
που θα γίνω φανταράκι
και θα με χειροκροτείτε.

Θα’ μαι τότε παλικάρι
και στο νου μου θα’ χω πάντα
με πολύ-πολύ καμάρι
τους λεβέντες του Σαράντα.



Ο Φαντάρος

Φεύγω μανούλα μου γλυκιά
έλα να σε φιλήσω
την ένδοξη πατρίδα μας
θα πάω να τιμήσω.
Έλα και συ πατέρα μου
και την ευχή σου δώσμου
να φτάσει η δόξα μου γοργά
στα πέρατα του κόσμου.
Να’ σαστε υπερήφανοι
για με, το στρατευμένο
που θα φορέσω το χακί
το χιλιοτιμημένο.



Η σημερινή γιορτή

Με χαρά την καρτερούμε
τη σημερινή γιορτή
και ποιήματα θα πούμε
με φωνούλα δυνατή.

Τι ωραία ευζωνάκια
που ντυθήκαν τα παιδιά
τραγουδούνε μ’ ένα στόμα:
Ζήτω! Ζήτω η Λευτεριά


Η Ελληνοπούλα

Ήμουν Ελληνοπούλα
με φλόγα στην ψυχή.
Μια μέρα του Σαράντα
στης Πίνδου την κορφή
έπεσα εκεί για πάντα
πατρίδα μου γλυκιά
θυσία για την Ελλάδα
και για την Λευτεριά.

Η Ελευθερία

Χαρά μεγάλη έχουμε
ελεύθεροι που ζούμε
και σήμερα γιορτάζουμε
γελάμε, τραγουδούμε.
Ζήτω, παιδιά η Λευτεριά
Ζήτω η Ελευθερία
Στον κόσμο όλο δώσαμε
χαρά και ευτυχία.



Η δόξα του Σαράντα

Ελλάδα, κόρη ξακουστή
γαλανομάτα κόρη
τη δόξα σου αντιλαλούν
της Αλβανίας τα όρη.

Στο στέμμα σου τ’ ατίμητο
που δόξες λάμπουν πάντα
σήμερα ακτινοβολεί
η δόξα του Σαράντα.



28η Οκτωβρίου
Όλα τα έθνη σήμερα
γιορτάζουνε μαζί μας
για τη μεγάλη μας γιορτή
τη νίκη τη δική μας.

Θαυμάζουν την ανδρεία μας
τη δόξα τη μεγάλη
στη χώρα μας την ξακουστή
δε θα πατήσουν άλλοι.




Η σημαία
Παίρνω ένα πανί γαλάζιο
κι άσπρο. Δείτε τι ωραία!
Κάνω ένα σταυρό στη μέση
κι έτοιμη έχω μια σημαία.

Στο μακρύ κοντάρι επάνω
βάζω ολόχρυσο σταυρό.
Τη σημαία μου υψώνω
ως ψηλά στον ουρανό.



ΟΧΙ
Ένα όχι στον εχθρό σου,
όπως έκανες και πάντα
βροντοφώνησες Ελλάδα
και το θρυλικό Σαράντα!

Και το πήρανε τα νιάτα
της πατρίδας το λουλούδι
και το κάμανε με πίστη,
εγερτήριο τραγούδι.


ΟΧΙ
Στις κορφές ψηλά της Πίνδου
σα θεριά έχουν ανέβει
κι αν τους λείπουνε τα όπλα,
η ψυχή τους περισσεύει.

Πολεμούν στην Τρεμπεσίνα
τα παιδιά σου αντρειωμένα,
κι ανασταίνουνε και πάλι
το παλιό Εικοσιένα.




Γιορτάζουμε το ΟΧΙ

Στολίσαμε την τάξη
με της δάφνης τα κλωνάρια
να γιορτάσουμε και φέτος
τα γενναία παλικάρια.

Στολίσαμε την τάξη
με ωραία σημαιάκια
και γιορτάζουμε το ΟΧΙ
του σχολειού μας τα παιδάκια.


Η σημαία

Με το χέρι μου ωραία
έκανα μία σημαία.

Τη σημαία μου για δείτε
στον αέρα πώς κινείται!



Η σημαιούλα μου

Τη σημαιούλα μου κρατώ
και με καμάρι περπατώ.
Την ανεμίζω πιο ψηλά.
Τη βλέπει ο ήλιος και γελά.

Για χάρη της κι ο ουρανός
Γίνεται ακόμα πιο λαμπρός.
Τη δείχνω τώρα στο γιαλό.
Το κύμα πιάνει το χορό.




Η  28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Πολεμούν στην Αλβανία
όλοι για τη Λευτεριά,
η Ελλάδα η αιωνία
δε θα μείνει στη σκλαβιά.

Όλους τώρα μας ενώνει
η Πατρίδα μας, παιδιά,
την Ελλάδα στεφανώνει
πάλι η δόξα η παλιά.



ΑΘΑΝΑΤΗ  ΕΛΛΑΔΑ

Αθάνατη Ελλάδα μας
στον κόσμο ξακουσμένη,
μ’ όλες τις χάρες οι Θεοί
σ’ έχουνε προικισμένη.
Χαρείτε Ελληνόπουλα,
του Έθνους η ελπίδα.
Χαρείτε, γιατί έχουμε
τρισένδοξη Πατρίδα.


Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ

Παρέλαση αρχίζει
στρατιώτες προχωρούν
αεροπόροι, ναύτες
ωραία περπατούν.

Να κι ο σημαιοφόρος,
ο πρώτος στη σειρά
τη γαλανή σημαία
περήφανα κρατά.




ΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ

Σαν την Πατρίδα μου, καμιά
στον κόσμο δεν είν’ άλλη,
να ’χει γαλάζιον ουρανό,
δαντέλα τ’ ακρογιάλι.

Βουνά, λαγκάδια, ρεματιές
μοσχοβολούν θυμάρι.
Χρυσάφι ο ήλιος δω σκορπά
κι ασήμι το φεγγάρι.